Header Ads

ads header

Flash News

Ribut tak ada, petir tak ada Parti Amanah tangguh lagi Pemilihan


Sebelum ini Parti Amanah Negara (AMANAH) menangguhkan konvensyennya pada 15 September ini di Kedah dengan alasan kemangkatan Sultan Sultan Abdul Halim Mua’adzam Shah.Ada cakap-cakap kenapa tak buat di Johor misalnya atau negeri lain.

Mohamad Sabu berkata acara itu ditangguhkan ke Oktober 2017 pada tarikh yang belum ditetapkan. Terus tak jadi.

Pemilihan pun mudah, sesiapa masuk Amanah boleh dapat jawatan hebat misal Naib pengerusi hanya dibuat oleh ruang legar sesama sendiri.

Hari ini Parti Amanah Negara (AMANAH) mengeluarkan kenyataan mendapat kebenaran Jabatan Pendaftar Pertubuhan Malaysia untuk menangguhkan pemilihan parti - yang sepatutnya berlangsung tahun ini - ke tahun depan.

Timbalan Presiden AMANAH, Datuk Salahuddin Ayub berkata walaupun begitu mesyuarat parti di peringkat cawangan akan berjalan seperti biasa tahun ini.

"Ya, AMANAH ada membuat permohonan (tangguh pemilihan) sebab berlakunya pilihan raya umum ke-14.

"Jadi, tahun ini akan diadakan mesyuarat seperti biasa tanpa pemilihan dan tahun hadapan, mesyuarat akan diadakan bersama pemilihan," katanya kepada pemberita pada program ramah mesra bersama komuniti nelayan di Pangkalan Nelayan Ayer Baloi, di Pontian hari ini.

Nasib baik PH memerintah...bolehlah tangguh-tangguh....Kalau BN perintah Amanah dah diharamkan....Bila dah berkuasa semua haram dah jadi halal..dan yang halal boleh dijadikan haram... itulah budaya Malaysia....Budaya BN dan Budaya PH sama...sebab semua datang dari rahim yang sama...nama berubah..tapi perangai tetap kekal... Yang paling pelik Amanah keluar daripada pungung PAS telah dibersihkan oleh Mahathir kini menjiwa semangat UMNO 2.0Parti Amanah rekodnya ditubuhkan untuk memberi jawatan sesama sendiri... kemudian pemilihan tangguh-tangguh.....kalau boleh tangguh 5 tahun lagi bagus.. boleh pegang jawatan lama sikit..orang baru duk diam-dian... Kerana jawatan nak dibahagikan antara puak IKRAM. Maza, Rora dan Uzar pun boleh merisik mana tahu ada peluang
 


MR : Bila mengkhianati perjuangan Islam dapat harta dan jawatan banyak mana pun hati tetap tidak tenteram selalu rasa ada perebutan....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

BANNER IK :

3 ulasan:


  1. "Amanah keluar daripada pungung PAS telah dibersihkan oleh Mahathir"


    Mahathir itu sendiri Najis, Bagaimana NAJIS boleh membersihkan.



    BalasPadam
  2. geli mulut aku nak sebut amanah,rasa nak muntah,tuy pengkhianat amanah guane?..pan...gan

    BalasPadam
  3. Ya ALLAH selamatkanlah Malaysia ini daripada golongan kafir, musyrik dan munafik aminnn

    BalasPadam