Header Ads

ads header

Flash News

Zawawi ni sekejap 7000, sekejap 3000, mana satu nak pakai?


Calon Pilihan Pakatan Harapan (HARAPAN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Kandis Mohd Zawawi Ahmad Mughni yakin 3,000 penyokong PAS akan mengundinya pada 4 Ogos ini.

Zawawi berkata, sokongan itu dilihat berdasarkan pertemuan dengan penyokong parti Islam itu ketika berkempen di Sungai Kandis.

 Malaysiakini menyiarkan berikan ini semalam. Pada 23 Julai lalu Malaysiakini juga menyiarkan berita bahawa Calon PKR bagi pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Kandis, Mohd Zawawi Ahmad Mughni yakin anggota PAS akan mengundinya pada 4 Ogos ini.

Mohd Zawawi berkata keyakinan itu lahir ekoran kehendak anggota parti Islam itu sendiri yang mahukan pemimpin yang mempunyai latar belakang pendidikan Islam.

“Saya yakin pengundi PAS yang 7,000 itu akan mengundi saya.


Adakah dalam masa 6 hari sahaja 4000 pengundi PAS telah berpaling menyokong BN? Atau memang Zawawi pengetua Tahfiz pun kaki auta juga?

MR : Ramai pimpinan Islam yang berada dalam PH menjadi 'munafik' atau hipokrit cakap-cakap mereka semuanya boleh dibuang ke laut. Belum dapat jawapan cakapnya benar tapi bila dah ada jawatan sebiji macam Mahathir dan UMNO....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

14 ulasan:

  1. tersasul bukan silap

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya nak cakap secara terus terang kepada semua puak PH, termasuk Mahathir, Wan Azizah, LKS, LGE, Mat Sabu dan semua penyokong2 mereka, termasuk Zawawi sekali, bahawa kamu semua ada penipu kepada rakyat dengan membuat janji2 kosong....

      Dan semugo Allah akan membalas kamu semua setimpal dengan penipuan kamu

      Padam
  2. Betul la tuu,,
    23hb memang dia kompom 7000 ahli PAS akan undi dia,,
    Kemarin drop 3000
    Lusa aku harap akan drop lagi tinggal 200.
    Bersangka baik jerr

    BalasPadam
  3. Ulama su' adalah ulama sesat lagi menyesatkan kerana mereka terlalu cintakan dunia dan takut mati sehinggakan mereka menjual agama untuk mendapatkan sedikit habuan dunia sedangkan mereka adalah orang-orang yang amat rugi di dunia dan di akhirat.

    Sesungguhnya merekalah manusia yang berhati serigala yang berpura-pura warak dan zuhud untuk menipu dan menyesatkan umat Islam dan menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal. Maka ulama su' ini boleh menyesatkan ramai umat Islam dengan pelbagai tipudaya.

    Maka kita tidak merasa terkejut melihat ulama-ulama su' bersekongkol dengan pakatan munafik liberal-kafir harbi yang telah menghina Islam dan menindas umat Islam. Bahkan ulama-ulama su' inilah yang membela dan menyokong kejahatan, kezaliman dan kesesatan pemimpin-pemimpin pakatan tersebut.

    Al-Qur'an menyebutkan ada sebagian ulama (orang yang telah Allah beri ilmu) juga mendapat celaan, yaitu ulama su'. Di antara ayat yang mencela ulama jenis ini adalah:

    إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَى مِنْ بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ

    "Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan berupa keterangan-keterangan (yang jelas) dan petunjuk, setelah Kami menerangkannya kepada manusia dalam Al Kitab, mereka itu dilaknati Allah dan dilaknati (pula) oleh semua (makhluk) yang dapat melaknati." (QS. Al-Baqarah: 159)

    Ulama yang dicela dalam ayat ini adalah mereka yang menipu umat dengan menyembunyikan kebenaran yang telah dibawa para rasul. Mereka menampilkan kebenaran apa yang tidak sebenarnya karena pesanan dan kepentingan. Maka mereka diancam dengan laknat dari Allah dan para hamba-Nya.

    Ulama su' tidak beramal sesuai dengan ilmu Islamnya, tetapi mengikuti hawa nafsunya. Itulah kesesatan, sebagaimana firman Allah dalam QS al-A‘raf ayat 175-176; ini seperti ulama sû’.”Di antara ulama sû’ itu adalah ulama salathîn, yaitu ulama yang menjadi rubber stamp penguasa.

    Rasulullah S.A.W. telah bersabda yang bermaksud:

    "Kebinasaan bagi umatku (datang) dari ulama sû’; mereka menjadikan ilmu sebagai barang dagangan yang mereka jual kepada para penguasa masa mereka untuk mendapatkan keuntungan bagi diri mereka sendiri. Allah tidak akan memberikan keuntungan dalam perniagaan mereka itu." (HR al-Hakim).

    Menurut adz-Dzhabi, ulama sû’ adalah ulama yang mencantikkan kezaliman dan ketidakadilan yang dilakukan oleh penguasa @ pemimpin @ pemerintah; memutarbelitkan kebatilan menjadi kebenaran untuk penguasa; atau ulama yang diam saja (di hadapan penguasa) padahal ia mampu menjelaskan kebenaran.

    Oleh sebab itu, marilah kita semua menolak ulama su' yang menjadi calon pakatan munfik liberal-kafir harbi yang memusuhi Islam dan umat Islam kerana ulama su' boleh menyesatkan ramai umat Islam.

    Marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRK, PRN dan PRU15 supaya PAS boleh membela agama Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh pakatan munafik liberal-kafir harbi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih aras penerangan saudara.

      Padam
    2. Terima kasih atas penerangan saudara.

      Padam
  4. Sebenarnya 50,000 kafir dapigs akan menyokong saya

    BalasPadam
  5. Rupanya banyak sungguh "Ahmad Maslan" dalam PH ni.
    Sekurang-kurangnya UMNO ada sorang aje Ahmad Maslan tapi dalam PH banyal betul.
    Zawawi ni Ahmad Maslan versi PKR
    Maszlee Malik Ahmad Maslan versi Bersatu.

    BalasPadam
  6. ntah2 org maahad tahfiz sendiri tak sokong dia...jgn undi anjing2 dap ni..

    BalasPadam
  7. Ini diklaskan sebagai tak apa cakap berbelit2 asalkan matlamat tercapai. Ia tercapai kalau pemangkah membantu ianya dicapai dan matlamat tersebut tak akan tercapai kalau pemangkah menolak amalan 'matlamat halalkan cara'.

    Seperkara lagi ialah, busuk kepala busuklah ekornya, banyak benarnya. Dalam hal ini: dakwaan 7000 turun jadi 3000 saja adalah copy and paste dari amalan 42 bilion wang 1mdb lesap tanpa kesan degil tapi last-last hanya 42 juta yang didakwa secara rasmi.

    BalasPadam
  8. Orang PAS x kebuloq undi hg zawawi oi... konon nya akan dapat undi ahli dan penyokong pas sebab hg ustaz?ptuiih..ustaz 'angguk liberal lgbt' mcm hg ni.ustaz apa mcm ni?jaga perut,nafsu ja...main persepsi pun kuat.fitnah org pas akan undi hg,hg duk ratib hari2.

    BalasPadam
  9. Ooi Zawawi, ko tau dah musuh utama PAS adalah

    1. DAP

    2. PAN... Serpihan PAS sudah tentu musuh ketat PAS.

    3. Bekas Presiden UMNO...yang banyak menabur 'jasa' kepada pas dg a) menyebabkan kematian bebelas2 orang di Mamali b) memenjara ISAkan berpuluh2 orang aktivis PAS c) menafikan hak royalti petrolium. Ko pun sepatutnya masuk PAS, melainkan jika ko mengharap akaun RM 20 K sebagai ADUN.

    BalasPadam
  10. bilangan ahliumno yg myokong umno pulak berapa org?

    BalasPadam
  11. Aku harap umno sg.kandis tak hijrah ker bersatu kerana jaga isi perut diri sendiri...kalau berlaku amat menyedihkan.. harap tak berlaku diminit2 terakhir kempen...naktau jugak tahap mana kekentalan umno sg.kandis hadapi aura muslihat PH lelagi aura tundet dan anwar ibrahim jika bebenar mereka turun padang..

    BalasPadam