Header Ads

ads header

Flash News

Di Seri Setia, giliran PAS wakili pembangkang, kata Umno


SHAH ALAM: Umno memutuskan untuk memberi laluan kepada PAS bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Seri Setia, kata Timbalan Presidennya, Datuk Seri Mohamad Hasan.

Beliau berkata, ini ialah titik permulaan dan persefahaman antara 2 parti itu sebagai gerakan politik baru di bawah Malaysia baru.

“Laluan tersebut sebagai timbal balik yang telah diberikan PAS dalam PRK DUN Sungai Kandis. Kita akan bersungguh-sungguh membantu PAS di sana, saya sendiri akan turun.

“Cuma kita harap PAS pilih calon yang berkaliber untuk dibawa sebagai wakil rakyat dalam DUN Selangor,” katanya dalam sidang media di pejabat DUN Sungai Kandis, hari ini.

Calon Barisan Nasional (BN) bagi PRK DUN Sungai Kandis, Datuk Lokman Noor Adam turut menyambut baik keputusan itu.

“Tidak kira apa juga keputusan pada esok, saya dan teman-teman akan membantu calon PAS PRK DUN Seri Setia. Kita akan pastikan ukhwah dan kerjasama yang terjalin di antara Umno dan PAS dapat berterusan dan bukan bersifat sementara.”

Katanya, beliau dimaklumkan pucuk pimpinan parti yang PAS menyambut baik keputusan Umno itu.

“Pimpinan yang kita jumpa menyambut baik, saya dimaklumkan kepimpinan parti juga ada berhubung dengan pimpinan sebelah sana untuk berbincang. Nampak gayanya mereka berminat bertanding di DUN Seri Setia.”

Adun Seri Setia, Prof Dr Shaharuddin Badaruddin meninggal dunia di Hospital Putrajaya pada 6.28 petang semalam.

Sebelum ini, media melaporkan Shaharuddin, 55, menghidap kanser usus tahap 4.

Pada pilihan raya umum ke-14, Shaharuddin memenangi kerusi DUN Seri Setia dengan majoriti 19,372 undi, menewaskan calon BN, Yusoff M Haniff (9,878), calon PAS, Mohd Ghazali Daud (4,563) dan calon bebas, S Vigneswaran (217).


MR : Bagus juga kalau PAS dan BN boleh kuatkan pembangkang....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :


3 ulasan:

  1. Pas dan umno,ini peluang tunjukkan perpaduan umat islam di medan politik sudah sampai.masa untuk kecutkan teloq liberal evangelist sekular murtad atheist lgbt.jangan kita sia sia kan.pakaturn dap akan laksana benda yg d idam2 kan. Mansuh kan islam sbagai agama rasmi, hapuskan isntitusi beraja dan tukar malaysia ke republik,konsep malaysian malaysia,konsep pluralisme akan d jadi pegangan negara,hak bumiputera d sampahkan,tanah rizab melayu akan d lupuskan dan d agih2kan ke semua bangsa dll.

    BalasPadam
  2. Kami berdoa dan memohon kepada allah swt moga pucuk pimpinan dan para penyokong pas dan umno bersatu demi agama islam dan bangsa melayu lupakan sengketa lama. Ph boleh bergabung demi napsu lgbt anti islam merompak semula negara ini dan kafir yg paling untung takkan kita umat islam tak boleh bersatu.

    BalasPadam
  3. Kalau bergabung , segala kejahatan dan salah laku UMMO perlu dipertahankan oleh PAS.

    Tapi kalau kerjasama strategik , PAS tak perlu jadi perisai UMNO. PAS juga bebas dalam mengkritik UmNO.

    Ini bezanya antara gabungan dan kerjasama strategik.

    BalasPadam