Header Ads

ads header

Flash News

Kisah Lao Tzu, Maharaja dan pencuri


Kisah zaman dulu di China,Maharaja sangat suka dengan Lao Tzu, dan melantik dia sebagai pembesar istana, tapi Loa Tzu menolak dengan alasan bahawa cara dia melihat sesuatu amat berbeza dengan Raja, walaupun begitu, Maharaja masih mahu meneruskan niat nya itu.

Terjadi satu hari seorang pencuri telah tertangkap kerana mencuri di rumah seorang hartawan dan jutawan yang amat berpegaruh...setelah dibicara didepan Toa Zhu dia telah memenjarakan orang kaya tersebut dan pencuri tersebut dengan 6 bulan penjara, orang kaya memprotes kerana dia bukan pencuri malah hartanya di curi, ini keputusan gila kata nya.

Dengar baik baik alasan Toa Zhu...awak memang kaya ,awak sedar atau tidak, kekayaan awak itu telah membuat ramai yg jatuh miskin hingga mereka terpaksa mencuri untuk keperluan hidup mereka, sepatutnya awak dipenjara 1 tahun.

Mendengar alasan itu si kaya merayu untuk bercakap dengan Maharaja, dan dibenarkan oleh Toa Zhu. Orang kaya tadi meminta supaya raja campur tangan kerana tidak pernah dalam sejarah yang dicuri juga dipenjakan,  setelah mendengar itu Maharaja membebaskan org kaya itu dan melucutkan kan jawatan Toa Zhu......

SIAPA KAH YANG BETUL DALAM CERITA INI?


MR : Mahathir berebut kuasa dengan Najib, rakyat jadi mangsa....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :



4 ulasan:

  1. Yang kaya bertambah kaya yang melata terus melata bawah pentadbiran sedia ada.

    Bawah pentadbir sedia ada, yang kaya dapat 2.5 bilion, yang melata bakal berkongsi menampung 2.5 bilion.

    Canteq!!!

    BalasPadam
  2. Mengapa rakyat terutamanya kaum Melayu dibiarkan miskin? Supaya rakyat terus bergantung kepada bantuan kerajaan dan terus kekal menyokong parti memerintah sehinggakan parti memerintah bersikap bongkak dan bodoh sombong seolah-olah merekalah 'tuhan' konon yang memberi rezeki kepada rakyat.

    Tiada perbezaan antara mereka dan Firaun yang mendakwa dirinya 'tuhan'.

    Marilah kita menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam untuk menubuhkan kerajaan Islam yang akan membela agama Islam, hak umat Islam dan rakyat.

    BalasPadam
  3. Kisah huan cheng guan,Tokong LGE dgn perasuah mata sepet pun syok jugak.ada banyak hikayat di internet,ada bukti pulau pinang.anak cicit mata sepet tak pernah ambil buat iktibar pun.

    BalasPadam
  4. Maharaja ibarat siapa makan cili dia terasa pedas.

    BalasPadam