Header Ads

ads header

Flash News

Tiada siapa tuduh Khutbah Arafah Liberalisme


Semalam terlihat poster Kuliah "Rahmatan Lil Alamin" dalam group parti AMANAH yang akan disampaikan oleh Ustaz Zaharuddin dengan tajuk "Mengapa Khutbah Arafah dituduh Liberalisme?" pagi ini. (sekarang sedang berlangsung)

Pertama saya hairan kenapa pendokong parti AMANAH yang terdiri daripada pengerak IKRAM suka membuat tuduhan, persepsi dan kadang kala boleh menjadi fitnah.

Saya juga hairan kenapa Ustaz Zaharuddin bermatian untuk membela kesalahan dibuat oleh puaknya sendiri dalam parti AMANAH?

Pertama, tiada siapa yang tuduh khutbah Arafah itu Liberalisme. Entah ustaz Zaharuddin mendapat di mana maklumat ini.

Yang saya tahu ada satu surat daripada Widad Ahmad Asnawi yang menyatakan bahawa dulu dia selalu suka mendengar khutbah Arafat tapi kini tidak lagi kerana tak setuju dengan Dr. Mujahid Rawa. Antara petikannya ialah;
Biasa akan suka untuk mendengar khutbah di Arafah.. kalini.. hurm..

Akibat dari Menteri Agama bersalaman dgn Nisha.. sahabat saya telah terserempak dengan Mak Nyah di tandas salah sebuah shopping mall terkemuka di Putrajaya..
Ustaz Zaharuddin boleh baca di sini (http://mindarakyat.blogspot.com/2018/08/biasa-aku-suka-mendengar-khutbah-di.html) untuk memahami maksud dan cerita sebenar tentang khutbah Arafat.

Kena beza antara tak suka khutbah Arafah dengan tak suka orang yang membaca khutbah Arafah. Khutbah Arafah tidak liberal yang liberal dan nak bawa fahaman liberal ialah Mujahid Rawa dan parti AMANAH yang didokong oleh Ustaz Zaharuddin dan IKRAM.

Balik daripada Mekah, sekal;i lagi Mujahid cuba membuat kenyataan yang boleh disalah tafsirkan sebagai memisahkan politik dengan agama. Ini pun adalah kekeliruan yang dibuat oleh Dr Mujahid yang sepatutnya Ust Zaharuddin betulkan perkara ini.

Bukan nak membela puak sendiri.
Nanti orang akan muak kepada Ustaz sebagaimana orang muak dengan Dr Mujahid and the geng.

SemutApi @ FireAnt
http://semutapi-fireants.blogspot.com/



MR : Ustaz Zaharuddin ni dulu bukan main licik menyembunyikan sifat sebenarnya semasa dalam PAS, sekarang rupa sebenar terdedah satu persatu bahawa pertubuhan IKRAM pengkhianat perjuangan PAS....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :



3 ulasan:

  1. dulu aku respek gak ustaz zaharuddin ni. tapi aku tengok dia ni memang pro pan aku terus berubah hati. i still cannot brain it macam mana orang berilmu macam zaharudin n saiful islam boleh bermesra dengan parti pan. welcome to akhirul zaman

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju sangat macam ustaz tak nampak apa tujuan khtubah tersebut orang awam yg pengetahuan sederhana boleh faham inikan the so called ust yg ilmunya berbakul bakul tapi buta hati

      Padam
  2. pelik betul, orang yang tinggi ilmunya, boleh buat buku pasal solat, hadis tapi pemahaman ugama yang pelik. pro liberal tapi bermusuh dengan parti pas. Mudah2an Allah memberi aku pemahaman ugama aminnn

    BalasPadam