Header Ads

ads header

Flash News

Yana Samsudin tolak bersalaman dengan ahli Running Ma tapi Dr Maszlee & Mat Sabu suka bersalam...


TINDAKAN pelakon dan pengacara Yana Samsudin menolak untuk bersalaman dengan salah seorang anggota Running Man mendapat perhatian netizen.

Menerusi video yang dimuat naik Yana pada Sabtu, dia menolak secara baik apabila salah seorang ahli kumpulan itu iaitu Jee Seok untuk bersalaman dengannya.

Bagaimanapun, Yana kemudian menjelaskan bahawa dia hanya bersalaman dengan wanita.
"I only shake hands with girl (Saya hanya bersalaman dengan perempuan sahaja)" ujarnya.

Video berdurasi satu minit itu mendapat hampir 170,000 tontonan di laman sosial miliknya.
Rata-rata memuji tindakan pelakon filem Adnan Sempit ini yang menjaga akhlak dan batas sebagai seorang muslimah.

Sementara itu Yana berkata, dia akan bersiaran secara langsung bersama ahli Running Man pada Ahad ini di TV9 dalam rancangan CJ Wow Shop.

"Esok (Ahad) bersedia Yana akan bersama abang dan akak dari Korea Runing Man untuk offer korang barang yang terbaik dari Korea," ujarnya.

Empat selebriti popular Korea Selatan ke Malaysia bagi menghangatkan rancangan CJ Wow Shop dengan kerjasama Channel A menerusi program Sales King TV.

Antara selebriti tersebut iaitu anggota Running Man iaitu Ji Suk-jin dan Yang Se-chan serta penyanyi JeA daripada kumpulan Brown Eyed Girls dan Sung-jong (INFINITE).



Tapi malang yang hebat bercakap Islam tak boleh nak bagi penerangan kepada bukan Islam bahawa lelaki dan perempuan tidak boleh bersalam. Ambil pandangan yang daif... tak ada jati diri Islam yang kuat. Hanya bercakap sahaja kuat.


Yang ini pun sama parti Islam baharu kononnya. Sangat rosak kalau pimpinan yang dikatakan hebat dalam perjuangan bersama PAS dulu kini lebur dengan tangan lembut perempuan.

Sepatutnya Dr Maszlee Malik dan Mat Sabu belajar dengan artis Yana.



MR : Dr. Maszlee jadi rujukan IKRAM, agaknya apa alasan IKRAM nak menghalakan perkara ini?....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :


3 ulasan:

  1. Kita mengucapkan syabas dan tahniah kepada pelakon dan pengacara Yana Samsudin menolak untuk bersalaman dengan salah seorang anggota Running Man.

    Malangnya kepala bapak munafik liberal yang bergelar ostad dan ularmak dan pemimpin liberal pula suka mengingkari perintah Allah dan RasulNya dengan bersalam dengan perempuan-perempuan bukan mahram walaupun Rasulullah S.A.W. telah bersabda:

    “Andaikata kepala salah seorang dari kalian ditusuk dengan jarum besi, itu lebih baik baginya daripada menyentuh wanita yang tidak halal baginya”.

    (HR ath-Thabarani dalam “al-Mu’jamul kabiir” (no. 486 dan 487) dan ar-Ruyani dalam “al-Musnad” (2/227), dinyatakan hasan oleh Syaikh al-Albani dalam “Silsilatul ahaadiitsish shahiihah” (no. 226).)

    Hadis ini menunjukkan bahwa menyentuh/berjabat tangan dengan selain mahram adalah dosa besar (Nashihati lin-Nisa hal.123).

    Maka sesungguhnya kepala bapak munafik liberal yang bergelar ostad dan ularmak dan pemimpin liberal adalah ulama su' @ musang berbulu ayam yang sanggup berkerjasama dan bersekongkol dengan parti kafir harbi DA-Pig untuk menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam seperti yang berlaku sekarang.

    BalasPadam
  2. Sebelum WIP berjumpa WIP, akan ada penerangan tentang protokol. Wakil kanan pak menteri boleh saja memasukkan protokol tentang bersalam antara dua VVIP berlainan gender. Hendak seribu daya...

    BalasPadam
  3. Oh,Pemimpin syiah hamba dap ku dan pemimpin liberal hamba dap ku.malaysia telah memilih konon nya tapi perasaan tak yg buat keputusan pilih pakaturn liberal sekular sosialis evangelist murtad atheist lgbt ni bukan majoriti orang melayu islam.95% cilakak pengundi pakaturn dari orang bukan islam,cina majoritinya.25%-30% cilakak pengundi pakaurn baru orang melayu.jd bagi pakaturn yg d beri mandat mentadbir malaysia negara islam,ini memang pelik dan ajaib.apa yg dh jadi?ramai ka melayu islam tak daftar mengundi ni? Kenapa minoriti boleh jd penentu?95% undi minoriti tambah 25%-30% undi majoriti dh boleh bentuk kerajaan?kita melayu islam majoriti tapi minoriti dalam daftar pengundi...kecelakaan apa kah ini?

    BalasPadam