Header Ads

ads header

Flash News

Yang Allah tak suka, mudah sangat mereka lulus


SHAH ALAM – Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) menaikkan had umur minimum untuk wanita Islam dan pasangannya bernikah dari usia minimum 16 kepada 18 tahun.

Pengerusi MAIS, Datuk Mohammed Khusrin Munawi berkata, peraturan tersebut dibuat setelah perbincangan diadakan dengan Jabatan Kehakiman Syariah Selangor (JAKESS) dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) pada 19 hingga 20 Julai lalu.

“Menjunjung titah Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor berhubung isu perkahwinan antara lelaki berusia 41 tahun dan kanak-kanak berusia 11 tahun baru-baru ini di Selatan Thailand, pihak MAIS telah mengadakan pertemuan dengan beberapa pihak.

“Pihak MAIS, JAKESS, JAIS dan wakil jabatan Kerajaan termasuk pakar perubatan, universiti, dan badan bukan kerajaan (NGO) telah bertemu untuk berbincang mengenai isu tersebut secara mendalam,” katanya dalam satu kenyataan, di sini hari ini.

Mohammed Khusrin berkata, hasil perbincangan tersebut semua pihak bersetuju untuk meminda Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003 yang melibatkan had umur minimum bagi perkahwinan di bawah umur bagi lelaki dan wanita Islam.

Katanya, cadangan kepada pindaan Enakmen tersebut akan dibawa kepada Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor secepat mungkin.

MR : Konsep wali dan tanggungjawab wali serta syarat sah wali telah menjawab perseolan kahwin usia muda, tapi kenapa ada yang membuta tuli dalam hal ini?....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

9 ulasan:

  1. Ajaran Islam dihina dan hak umat Islam dinafikan akan berlaku jika jabatan agama berada di bawah pengaruh pakatan liberal-kafir harbi yang bersikap anti-Islam kerana sebilangan ulama dan ostad lebih takut pada pemimpin pakatan dari Allah sendiri. Seolah-olah ulama dan ostad tersebut menjadi rubber stamp sahaja?

    Islam menggalakkan pernikahan untuk kebaikan umat Islam sendiri, menambah bilangan umat Nabi Muhammad S.A.W dan mencegah kemungkaran seperti zina.

    Bilangan manusia berzina dan anak haram semakin meningkat maka adakah dengan menaikkan umur untuk perkahwinan boleh mengurangkan bilangan kes zina dan anak haram?

    Bahkan menghalang remaja yang mempunyai badan yang subur untuk proses proses pembiakan manausia dari berkahwin akan menggalakkan hubungan bebas dan zina !

    Bukankah ini seolah-olah menunjukkan jabatan Islam dan pakatan liberal-kafir harbi cuba menghalang pernikahan yang digalakkan oleh Islam dan menggalakkan hubungan sek luar nikah?

    Jika ulama-ulama dan ostad-ostad ini takut pada Allah di hari pembalasan, sepatutnya mereka berpegang teguh pada ajaran Islam bukan menjadi khadam puak liberal dan puak kafir harbi !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita juga berpendapat tindakan menggantung tauliah mengajar pendakwah Islam yang terkenal ustaz Ahmad Dusuki di dalam negeri yang diperintah oleh pakatan liberal-kafir harbi adalah bermotifkan politik kerana ustaz Dusuki terlibat dalam perjuangan Islam untuk menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam melalui parti Islam PAS.

      Sesungguhnya puak munafik liberal dan puak kafir harbi tidak akan redha kepada agama Islam, ulama Islam dan umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya.

      Allah telah berfirman yang bermaksud:

      "Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."
      (Al-Baqarah 2:120) |

      Padam
  2. Moga allah memberi hidayah pada pemimpin umat islam umat islam seluruh malaysia dan moga allah membuka pintu hati puak kafir masuk islam dan bersama2 perjuangkan islam agama suci bagi sekalian hamba allah.

    BalasPadam
  3. Sikit demi sikit, mereka akan ikut jejak langkah kafir!
    Beruntunglah wakil rakyat Islam yang akan bangkang pemindaan ini; rugilah mereka yang akan menyokong dan yang telah mengundi mereka yang menyokong.

    BalasPadam
  4. Jgn risau. .nt anak zina lepas ni leh bin kat bapa.. so x da masalah nak zina waktu sekolah. .

    BalasPadam
  5. Jabatan agama kena tekan. Semuanya cari makan.

    BalasPadam
  6. Bagus.. kalau nak ckp ikut kafir apa semua.. internet yg korg main ni korg ingat sape yg cipta.. blogspot ni korg ingat milik siapa.. milik Google tau x.. Google antara menyumbang kat israel tu.. YouTube Semua kafir punya.. dulu zaman nabi mana ada.. benda2 ni melalaikan tapi kenapa x diharam, kalau betol nak ikut cara islam sgt.. bleh pulak ckp ikut peredaran zaman.. samalah dgn politik tu.. kafir jugak yg cipta.. tapi ikut jugak kan.. tapi bila bab pedophile.. x mau pulak ikut kafir.. sbb apa, sbb nafsu kan.. haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Barua 10:56 PTG adalah contoh barua ternakan puak kafir harbi yang berfikir dalam kotak dan menulis komen bodoh berganda-ganda yang membuktikan puak kafir harbi adalah jahil murakkab tentang Islam , umat Islam dan sumbangan Islam dan umat Islam kepada tamadun manusia dan sains dan teknologi dll.

      Fakta:

      (1) Zaman Kegemilangan Islam (750 M - 1258 M): Para ahli falsafah dan ahli sains, ilmu pengetahuan sains dan teknologi, perubatan, kejuruteraan dan seni bina, fiziks, falsafah kepada dunia di waktu negara-negara Eropah berada dalam zaman kegelapan dan jumud dari abad ke 5 hingga abad ke 15.

      (2) Sumbangan dari Zaman Kegemilangan Islam telah menyebabkan Eropah bangkit dari zaman kegelapan Eropah yang bererti Eropah terhutang budi pada Islam dan umat Islam.

      (3) Negara-negara kafir seperti Eropah, negara haram Israel , Jepun, China, Korea dll dll amat kekurangan sumber asli untuk menghasilkan produk-produk industri menyebabkan negara-negara kafir tersebut mengimport pelbagai sumber alam yang dimiliki oleh negara-negara umat Islam. Tanpa sumber asli dari negara umat Islam, negara-negara kafir akan menjadi negara miskin dan ekonomi mereka runtuh.

      Sebagai contoh, 1973 Oil Crisis @ Krisis Minyak 1973: Negara-negara Arab telah berhenti mengeksport minyak ke negara-negara yang menyokong negara haram Israel dalam tahun 1973 menyebabkan ekonomi negara-negara kafir terjejas atau merundum dengan teruk.

      Maka puak kafir harbi termasuk barua 10:56 PTG adalah serangga yang buta, pekak dan dungu. Sebenarnya sidungu 10:56 PTG dan geng dungu nya telah menggunakan komen ciptaan Yahudi Zionis dalam komen 10:56 PTG di atas untuk menghina Islam dan umat Islam.

      Padam
  7. Islam permudahkan kahwin ni termasuk kawin muda sebab nak elakkan zina.hangpa bagi susah semula sebab takut manusia.bagus la hangpa ni...aku ucap tahniah sebab hangpa berani p thailand potong peliaq.

    BalasPadam