Header Ads

ads header

Flash News

Lim Guan Eng batal dana bina Masjid Saujana Puchong


MENYEDIHKAN apabila KERAjaan Pakatan Harapan (PH) mengambil keputusan membatalkan peruntukan yang sepatutnya disalurkan untuk pembinaan Masjid Saujana Puchong.

Satu surat rasmi dari yang ditandatangani oleh Dato' Ahmad Husaini bin Abdul Rahman menyatakan Kementerian Kewangan yang diketuai oleh Menterinya, Lim Guan Eng telah membuat keputusan untuk membatalkan pembinaan Masjid tersebut.

Maklumat dari penduduk Taman Saujana Puchong, sekurang-kurangnya RM3 juta peruntukan telah diluluskan oleh Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak ketika pemerintahan Barisan Nasional (BN).

Kerja-kerja pembinaan masjid sepatutnya dimulakan pada penghujung tahun atau selewat-lewatnya pada awal tahun hadapan.

Namun BN mengalami kekalahan pada Pilihan Raya Umum ke-14 yang lalu sekaligus masjid ini juga mengalami nasib yang serupa apabila dana yang telah diluluskan, dibatalkan serta merta atas alasan yang tidak munasabah.

Surat bertarikh 12 September 2018 itu bagaimanapun tidak memaklumkan bilakah peruntukan seterusnya akan diganti melainkan hanya sekadar permohonan maaf kerana telah menyulitkan keadaan.

Seorang penduduk di sekitar sana, Khairun Azman memaklumkan, sebelum ini selama 10 tahun di bawah pemerintahan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang diketuai Menteri Besarnya Azmin Ali, tiada satu pun masjid yang dibina walaupun telah banyak permohonan dibuat sehinggakan ahli jawatankuasa masjid bersama penduduk setempat terpaksa meminta sumbangan daripada orang ramai dan meminta bantuan daripada pemimpin dari parti BN, barulah dana untuk pembinaan masjid dapat dikumpulkan.

Malangnya dana yang sepatutnya diterima oleh mereka dibatalkan oleh KERAjaan PH dan masjid idaman yang ditunggu selama 10 tahun itu lebur begitu sahaja.

Bagi mereka yang ingin menyumbang untuk pembinaan Masjid Saujana Puchong, boleh disalurkan ke akaun berikut:

Nama Akaun: Jawatankuasa Penaja Pembinaan Masjid Saujana Puchong
No Akaun BIMB: 12261010001925

– AbuLeman




Sumber: https://abuleman.blogspot.com




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

8 ulasan:

  1. Setiap kawasan ada wakil. Gunakanlah wakil berbayar itu untuk panjat pejabat LG& bagi membuat bantahan. Sesungguhnya ini Malaysia Baru, yakni Malaysia yang mahu melihat hasil kerja dan bukan goyang kaki.

    BalasPadam
  2. dah muka langkah pertama acah kahar tgk tidak balas umat islam

    BalasPadam
  3. Inilah Malaysia Baharu. Baik tukar nama jadi Cinasia. Cina Raja di Malaysia.

    BalasPadam
  4. Jika pemimpin kafir harbi berkuasa membatalkan pembinaan masjid yang telah diluluskan oleh kerajaan terdahulu, maka dayuslah pemimpin-pemimpin Melayu yang bersekongkol dengan pemimpin kafir harbi tersebut !

    Sabda Rasulullulah saw yang bermaksud:

    "Tiadalah seorang hamba Allah swt yang diberi tugas pemimpin untuk memimpin rakyat kemudian dia mati di hari kematiannya dalam keadaan dia menipu rakyatnya melainkan Allah swt mengharamkannya dari memasuki syurga". (Hadis Muttafaq’alaih)

    BalasPadam
  5. Cinasia Cinasia
    Negara yang jaya

    Cinasia Cinasia
    Bebas dan merdeka

    Seluruh cina bersatu bersatu
    Menentang angkara murka

    Kami ingin berdamai di antara bangsa (cina sahaja)

    Dengan sorak sorai gembira di seluruh negara.

    Cinasia sudah berjaya cina makmur dan sentosa !

    BalasPadam
  6. Takpe orang Melayu boleh solat Jumaat kat tengah padang kan ? Parking kat tengah jalan halang lalulintas. Okaylah. Asalkan cina happy. Horey Malaysia baharu. Cina diutamakan Melayu diketepikan , Islam dihinakan. Bagus bagus.

    BalasPadam
  7. Tunggu komen pemimpin atas angin Hopeless. Mesti kata jangan jadi Islam ekstremis, jangan rasis, rahmatan lil alamin.

    BalasPadam
  8. Pemimpin munafik liberal bangsat sentiasa menjilat L im Gonna End kepala bapak kafir harb. Pemimpin-pemimpin bangsat bodoh berganda-ganda ini adalah seperti zombie kematian otak yang sentiasa mengikut telujuk puak kafir harbi !

    BalasPadam