Header Ads

ads header

Flash News

PAS beri mandat Majlis Syura Ulama tentukan kerjasama politik



Muktamar PAS hari ini sebulat suara meluluskan usul untuk memberi mandat kepada Majlis Syura Ulama membuat keputusan berhubung kerjasama politik baru.

Meskipun usul berkenaan tidak menyebut Umno secara langsung, ia mengulangi seruan beberapa pemimpin PAS dalam ucapan mereka sebelum itu yang menggambarkan hasrat untuk sebuah kerjasama yang menjaga kepentingan Islam.

Usul berkenaan mencadangkan untuk memberi kuasa kepada Majlis Syura Ulama PAS dan kepimpinan pusat memuktamadkan keputusan berhubung langkah yang akan diambil parti itu dalam gerakan pembangkang.

Perwakilan Kota Raja Mohamad Diah Baharom yang mencadangkan usul itu berkata PAS juga digesa untuk tidak mengenepikan kerjasama sedia ada dalam Gagasan Sejahtera bersama Ikatan dan Berjasa sekiranya memutuskan mahu bekerjasama dengan parti lain.

Perwakilan lain, Mustaman Mustain yang menyokong usul berkenaan menggesa pemimpin tertinggi PAS untuk mempertimbangkan situasi politik di Sabah.

The Sandakan Pas information chief told the muktamar that the state party was left alone when other opposition parties in Sabah, including Umno, formed a coalition against the state government led by Warisan.

Ketua Penerangan PAS Sandakan itu berkata parti mereka kini bersendiri di Sabah selepas parti pembangkang lain di negeri itu termasuk Umno menubuhkan pakatan lain bagi berdepan kerajaan negeri yang diterajui Parti Warisan Sabah (WARISAN).

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

Tiada ulasan