Header Ads

ads header

Flash News

SST, Tony Pua ‘kencing’ kononnya harga barang akan turun


Tony Pua, yang juga merupakan pegawai khas kepada menteri kewangan, berkata di bawah SST, harga barangan akan jadi lebih murah berbanding ketika di bawah GST.

Dalam klip video yang dikongsi Johari itu, Tony Pua dilihat berkata: "Saya percaya di bawah sistem SST baru, meskipun cukai dikenakan, harga barang akan lebih murah."

Bagaimanapun, menurut hansard Dewan Rakyat pada 7 Ogos lalu, sebahagian daripada kenyataan anggota parlimen Damansara itu telah disunting.


Hari pertama perlaksanaan SST prabayar telefon dan kena 6%, Kedai Mamak pun ambil govt tax SST 6%. Macam mana kata harga lebih murah?


Semua orang boleh manipulasi tax sedangkan sebelum ini GST perniagaan tak boleh buat manipulasi. Pasal tu 160 negara maju guna GST bukan SST. Tapi PH yang bodoh dengan penyokong bodoh sahaja kata SST itu lebih baik.



Hari pertama pelaksanaan Cukai Jualan dan Perkhidmatan, SST menyaksikan ada restoran yang mengenakan caj 6% Cukai Kerajaan terhadap pengguna.

Ada restoran yang menamakan cukai itu sebagai cukai perkhidmatan.

Namun, terdapat juga restoran mengenakan Cukai Kerajaan 6% + Cukai Perkhidmatan 10% = 16%.

Jika pengguna dikenakan caj cukai 6%, apa bezanya dengan caj 6% Cukai Barang dan Perkhidmatan, GST yang dikenakan sebelum ini?

SST SEMUA SUDAH TERTIPU


MR : SST Sudah Surat Takdir rakyat semua kena kencing So Sabar Tawakal ajelah....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

1 ulasan:

  1. Tahniah kepada penyokong pakaturn badut penipu...anda memang 'Bijak'.konon nya gst di mansuhkan tapi di sifar peratus kan.rupanya gst menjelma dalam sst cukai perkhidmatan 6% tambah lagi sst cukai jualan 10%.semuanya 16% sahaja...lagi murah dari gst 6%.PAS lawan gst dgn sst,cuma orang kaya dgn orang main saham yg kena cukai. Penyokong pakaturn badut penipu rasa penyokong pas tak bijak lagi ka?

    BalasPadam