Header Ads

ads header

Flash News

BERSATU Setiawangsa mahu Dr M jadi PM hingga PRU15


BERSATU bahagian Setiawangsa mahu pengerusi parti itu, Tun Dr Mahathir Mohamad dibenarkan menjadi perdana menteri sehingga pilihan raya umum akan datang.

Sehubungan itu, pada persidangan pertama BERSATU bahagian Setiawangsa, semalam mereka membentangkan usul supaya Mahathir melengkapkan tempoh lima tahunnya sebagai perdana menteri.

Menurut Pengerusi Sahabat Harapan Setiawangsa, Abdul Rahman Hashim, usul itu dikemukakan oleh ketua bahagian Setiawangsa, Muhamad Zahid Md Arip yang juga adalah setiausaha politik kepada perdana menteri.

Sebelum pilihan raya umum ke-14, Pakatan Harapan bersetuju bahawa Mahathir akan menjadi perdana menteri selama dua tahun sebelum menyerahkan kuasanya kepada bakal Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Walau bagaimanapun, Mahathir pernah menyatakan hasratnya untuk kekal dalam kedudukannya dengan lebih lama.

Pada hari yang sama BERSATU bahagian Setiawangsa mengadakan persidangannya, Anwar menolak desas-desus berkenaan cubaan dalaman untuk menghalangnya menjadi perdana menteri kelapan.

"Itu semua bacaan, tafsiran media yang percaya ada rancangan lebih besar, konspirasi ulangan 1998. (Tetapi) saya tiada sebab untuk mencurigai perjanjian persahabatan HARAPAN," katanya kepada pemberita.

MR : Ini adalah "takik" untuk pecahnya PH dan terburai isi dalamnya....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Habiskan dua penggal kalau umur panjang kan elok.

    BalasPadam