Header Ads

ads header

Flash News

Ringgit terus jatuh, ditutup lebih rendah berbanding dolar


KUALA LUMPUR: Ringgit terus jatuh untuk ditutup lebih rendah berbanding dolar AS hari ini seiring dengan kebanyakan mata wang Asia selepas dolar AS meningkat ke paras tertinggi pada 2018 apabila pelabur bersedia untuk kenaikan kadar faedah Rizab Persekutuan bulan depan.

Pada 6.00 petang, ringgit berada pada 4.1860/1900 berbanding 4.1780/1810 bagi setiap dolar AS pada Jumaat.

Peniaga berkata dolar meningkat sejak Rizab Persekutuan AS mengekalkan kadar faedah pada minggu lalu dan mengesahkan pendirian kewangannya yang ketat, yang disokong oleh ekonomi Amerika Syarikat yang kukuh.

Ketua Strategi Mata Wang dan Penyelidikan Pemasaran FXTM Global Jameel Ahmad berkata, pemacu lain yang akan mempengaruhi prestasi pasaran kewangan global selepas pilihan raya separuh penggal AS berakhir, adalah spekulasi sama ada Presiden Donald Trump ikhlas dengan komennya yang menjanjikan perjanjian perdagangan dengan China mungkin dicapai akhir bulan ini.

“Kebimbangan memuncak dengan keraguan yang satu perjanjian akan dicapai, yang mana merupakan risiko lain untuk pasaran baru muncul kerana ia jadi menghalang selera pelabur daripada melabur dalam aset berisiko,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Bagaimanapun, mata wang tempatan keseluruhannya lebih tinggi berbanding mata wang utama lain.

Ringgit naik berbanding dolar Singapura kepada 3.0265/0299 daripada 3.0315/0341 pada Jumaat, tetapi berbanding yen Jepun, ia susut kepada 3.6739/6780 daripada 3.6685/6714.

Ia meningkat berbanding pound Britain kepada 5.3765/3833 daripada 5.4343/4386 pada Jumaat dan mengukuh berbanding euro kepada 4.7113/7175 daripada 4.7362/7413 sebelumnya.

MR :  Makin hari makin jatuh, dulu sebab Najib, sekarang sebab mulut PH bodoh pasal hutang


Iklan Teks (hanya RM20 sebulan):
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 BERMINAT MENCARI pendapatan tambahan dan ingin menggunakan simkad terbaru?Boleh layari onlinekerjaya.com/9867 untuk maklumat lanjut

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. LGE peduli apa ringgit jatuh.

    BalasPadam
  2. Ringgit jatuh ke USD yang semakin menguat?

    BalasPadam
  3. KABAR BAIK!!!

    Nama saya Aris Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu untuk Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran dimuka, tetapi mereka adalah orang-orang iseng, karena mereka kemudian akan meminta untuk pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, sehingga hati-hati dari mereka penipuan Perusahaan Pinjaman.

    Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan digunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dan tingkat bunga hanya 2%.

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan, telah dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

    Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan menghubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan oleh kasih karunia Allah ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda menuruti perintahnya.

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Cynthia, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Cynthia, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: arissetymin@gmail.com sekarang, semua akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya bahwa saya kirim langsung ke rekening mereka bulanan.

    Sebuah kata yang cukup untuk bijaksana.

    BalasPadam