Header Ads

ads header

Flash News

Apa nasib, kedudukan 3,100 kakitangan Amanah Ikhtiar Malaysia?


TAIPING 10 Dis. - Kesatuan Pekerja-Pekerja Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) Semenanjung berharap kerajaan memberi jaminan tidak akan membubarkan AIM.

Presidennya, Ismail Yahya berkata, ini bagi meredakan kebimbangan kira-kira 3,100 kakitangan AIM dan lebih 300,000 peminjam di seluruh negara terhadap kemungkinan AIM dibubarkan.


Menurutnya, laporan bahawa AIM akan dibubarkan memberi kesan kepada kakitangan manakala peminjam khuatir tidak dapat menikmati kemudahan membuat pinjaman seperti mana yang ditawarkan oleh AIM.

“Kakitangan AIM dan peminjam masih berasa bimbang ekoran laporan berita bahawa AIM akan dibubarkan namun berdasarkan maklumat, hanya anak syarikat AIM yang dibubarkan bukannya AIM itu sendiri.

“Saya berharap AIM dikekalkan dan kerajaan memberi jaminan AIM tidak akan dibubarkan,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Menurut Ismail, AIM mempunyai dua anak syarikat iaitu AIM Solution dan Amanah Ikhtiar Sdn. Berhad dan ia bukan syarikat yang mengeluarkan pinjaman.

“AIM memang tak boleh berniaga dan tak boleh tubuh anak syarikat kerana menyalahi prosedur surat cara AIM. Jadi terpulang kepada kerajaan untuk bertindak jika AIM tidak dibenarkan menubuhkan anak syarikat,” katanya.

Menurutnya, jika AIM dibubarkan, ke mana hala tuju kakitangan yang rata-ratanya masih baru berkhidmat.

Beliau berkata, lebih penting ialah nasib para peminjam di seluruh negara yang akan kehilangan sumber untuk membuat pinjaman secara mudah tanpa cagaran dan penjamin.

Katanya, AIM yang ditubuhkan pada tahun 1987 terbukti berupaya meningkatkan taraf hidup rakyat dan berdasarkan penyata kumulatif sejak tahun 1995 hingga Jun lalu, lebih kurang RM20 bilion disalurkan kepada 340,000 peminjam.

“AIM bukanlah isu politik kerana bukan orang Melayu saja yang membuat pinjaman AIM tetapi juga kaum Cina, India dan Siam,” katanya.


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Saya membawa kabar baik kepada anda semua warganegara Malaysia di platform ini, ALLAH telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya telah selamat sejak Mei 2019, kesaksian saya dan berita baik saya seperti ini, Nama saya Rosliza Binti Mohd Zaidi, saya tinggal di blok No 49 B 2 Felda Semencu 81900 Kota Tinggi Johor, saya seorang pemasar dan penasihat perniagaan di syarikat yang saya bekerja, Suami saya dan saya ingin menggunakan platform ini untuk memaklumkan semua ini. Platform ini adalah untuk mereka yang memerlukan dan mencari pinjaman yang ikhlas untuk berhati-hati kerana internet dan blog penuh dengan syarikat pinjaman palsu dan penipuan yang hanya di sini untuk merobek anda dari wang susah payah anda.

    Suami saya dan saya berada dalam hutang besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman dalam talian untuk membayar hutang kami dan kami menghubungi syarikat pinjaman dari Singapura yang pada Disember 2018, dan kami ditipu oleh pemilik syarikat dengan meminta kami untuk Bayar banyak bayaran yang kami bayar dan akhirnya kami tidak mendapat pinjaman, kami kehilangan kira-kira RM7,685 kepada sebuah syarikat pinjaman palsu di Singapura kerana kami memohon pinjaman sebanyak RM 250,000 dan dengan semua yuran yang kami bayar, kami tidak mendapat pinjaman dan suami saya dan saya sangat kecewa dan saya dipecat dari pekerjaan saya di syarikat tempat saya bekerja kerana saya juga mengambil pinjaman dari syarikat yang saya bekerja dan kita bangkrut dan bosan dengan kehidupan.

    Kami berdoa kepada ALLAH untuk bantuan ilahi dan ALLAH mengarahkan kita kepada seorang hamba dan pada hari yang setia ini 20 Mei 2019, saya sedang melayari internet apabila saya dapat mencari keterangan seorang wanita dengan nama Fadzilah Binti dari Alor Setar, bagaimana ALLAH menukar kehidupan kewangannya melalui syarikat pinjaman yang dia minta saya menghubungi Puan Gonzalez dan dia memperkenalkan saya kepada Puan Mariela Gonzalez dan dia memberi saya keberanian dan saya memohon pinjaman dari Puan Mariela dan akhirnya dia membantu saya mendapatkan pinjaman di syarikat dan saya mendapat jumlah yang tepat saya memohon dan saya sangat gembira.

     Saya juga ingin menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada rakan-rakan saya bahawa jika anda memerlukan pinjaman tulen asli dan ingin mendapatkan pinjaman cepat pada kadar faedah 2%, sila mendaftar melalui Puan Mariela Gonzalez melalui e-mel: (marielagonzalezloan@gmail.com). Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini, (roslizamohdz@gmail.com). untuk maklumat lanjut.

    ALLAH memberkati kamu semua!
    Terima kasih.

    BalasPadam