Header Ads

ads header

Flash News

Khalid Samad mahu cuba adakan pilihan raya PBT di Shah Alam


KUALA LUMPUR, 11 Dis — Pilihan raya majlis kerajaan tempatan boleh diuji bermula di Shah Alam walau ada kegusaran tentang keseimbangan kaum, kata Khalid Samad.

Selaku ahli parlimen Shah Alam, menteri Wilayah Persekutuan berkata proses memilih ahli majlis tempatan termasuk datuk bandarnya tidak wajar dibuat sewenang-wenangnya.

“Saya berharap kita boleh mengadakan pilihan raya pihak berkuasa tempatan di Shah Alam, kawasan di mana penduduknya sedikit selesa, tiada tempat anda boleh mainkan isu perkauman.

“Siapa yang dipilih mesti mengikut peraturan, sama ada Pakatan Harapan atau bawah Barisan Nasional (BN),” katanya kepada Malay Mail hari ini.

Khalid, yang juga pengarah komunikasi Parti Amanah Negara (Amanah), juga ingin mendapat penjelasan Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung pilihan raya itu semalam.

Perdana menteri dilaporkan menolak pilihan raya majlis tempatan dengan alasan ia boleh mencetuskan isu kaum dan menjejaskan keseimbangan bandar dan luar bandar.

“Mungkin beliau maksudkan bawah pentadbirannya [tiada pilihan raya itu] tetapi kita maklum beliau tidak memimpin lama. Ia boleh dibuat jika semua parti bersetuju.

Pilihan raya majlis kerajaan tempatan pernah dilaksanakan sehingga 1963 sebelum dimansuhkan susulan tragedi berdarah 13 Mei di ibu kota.



MR :  Ni gatal nak cari pasal


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

4 ulasan:

  1. KABAR BAIK!!!

    Nama saya Aris Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu untuk Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran dimuka, tetapi mereka adalah orang-orang iseng, karena mereka kemudian akan meminta untuk pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, sehingga hati-hati dari mereka penipuan Perusahaan Pinjaman.

    Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan digunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dan tingkat bunga hanya 2%.

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan, telah dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

    Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan menghubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan oleh kasih karunia Allah ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda menuruti perintahnya.

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Cynthia, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Cynthia, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: arissetymin@gmail.com sekarang, semua akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya bahwa saya kirim langsung ke rekening mereka bulanan.

    Sebuah kata yang cukup untuk bijaksana.

    BalasPadam
  2. Nak kata apa lagi. Dah ini arahan DAP. Barua DAP kenalah ikut.

    BalasPadam
  3. Idea para barua tegar DAP...Mujur para penyokong PAS dapat kenal lebih awal dajal dajal dalam jamaah yang akan menimbulkan lebih banyak kerosakan kepada umat Islam dan melayu

    BalasPadam