Header Ads

ads header

Flash News

Teruk kena bambu, baru nak turun.. tak turun lagi. Memang kerajaan PH hancing


KUALA LUMPUR: Harga runcit produk petroleum termasuk RON95 dijangka turun mulai 1 Jan 2019 sekiranya trend penurunan harga minyak dunia berterusan, kata Menteri Kewangan Lim Guan Eng.

Beliau berkata ini berikutan kaedah penetapan harga secara bulanan di bawah formula Mekanisme Harga Automatik (APM) akan digantikan dengan penetapan harga jualan runcit secara mingguan dalam keadaan harga minyak dunia mengalami penurunan.

Katanya, ini membolehkan pengguna menikmati perubahan harga yang lebih cepat selaras dengan perubahan harga petroleum di pasaran dunia.

“Sejajar dengan trend penurunan harga pasaran minyak dunia ketika ini, kerajaan akan menyelaraskan harga runcit produk petroleum termasuk RON95 kepada harga yang lebih rendah mulai 1 Jan 2019 memandangkan penetapan harga jualan runcit produk petroleum adalah secara bulanan.

“Ini memberikan kelebihan kepada pengguna sekiranya harga minyak dunia sedang naik, tetapi memandangkan trend harga minyak adalah menurun, kerajaan sedia menukarkan asas penetapan harga jualan runcit produk petroleum secara mingguan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

MR :  Kalau telur turun 2 sen, maybe turun 3 sen boleh rompak lagi duit rakyat


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan: