Header Ads

ads header

Flash News

AGC gugur dakwaan kes acung jari tengah Siti Kasim


Pejabat Peguam Negara menggugurkan arahan untuk mendakwa peguam Siti Kasim yang didakwa mengacungkan jari tengah di sebuah forum dua tahun lalu, kata polis Selangor.

Fadzil Ahmat, yang merupakan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah berkata, keputusan itu dibuat selepas Pejabat Peguam Negara menarik semula kertas siasatan kes itu Ahad lalu.

"Pada 10/02/2019 kertas siasatan tersebut telah dipanggil semula oleh Jabatan Peguam Negara, Putrajaya.

Setelah meneliti semula segala fakta dan keterangan, pihak Jabatan Peguam Negara memutuskan arahan pertuduhan yang dikeluarkan pada 18/04/2018 adalah dibatalkan," kata Fadzil dalam kenyataan media hari ini.

Kenyataan Fadzil hadir empat hari selepas polis memberitahu peguam bahawa Siti Kasim akan didakwa kerana tindakan mengacungkan jari tengah di khalayak ramai dalam forum di Shah Alam pada 2016.

Kejadian itu dikatakan berlaku apabila Siti Kasim yang hadir forum itu bercakap tentang penguatkuasaan undang-undang Syariah yang tidak disenangi hadirin.

Dalam kenyataan di Facebooknya hari ini, Siti Kasim memaklumkan pembatalan dakwaan ke atasnya dan menyifatkan ia sebagai "pertimbangan waras".

"Terima kasih kepada ibu pejabat polis Subang terutamanya pegawai yang membawa fail kes ke Pejabat Peguam Negara untuk menyemak dakwaan jahat ini.

"Saya bersyukur kerana akhirnya pertimbangan waras masih wujud," katanya.



MR :  sebab dah menari dan berjoget sama...boleh settle tepi maa


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Memang sudah dijangka lepas ini TWIST lebeh ligat lagi .

    BalasPadam
  2. (1) Pesakit mental yang melakukan kesalahan jenayah tidak akan dihukum. Adakah si pesakit mental iakan dirawat oleh pakar sakit jiwa sebagai follow up supaya tidak mengancam keharmonian masyarakat dan prinsip moral?

    (2) Jika orang ramai menunjukkan jari tengah kepada AG Tomato Penyek, adakah AG Tomato Penyek tidak akan mendakwa orang ramai di mahkamah?

    (3) Sejak si kafir menjadi AG, sistem keadilan telah menjadi pertunjukan sarkis untuk mendakwa musuh politik dan membebaskan kroni. Ini adalah kerana sistem keadilan telah telah menjadi sistem lawak king kerana dikawal oleh hawa nafsu serakah puak munafik liberal dan puak kafir harbi! Bukankah ini sama dengan sistem keadilan komunis ?

    4. Orang bodo saja mengundi puak munafik liberal dan puak kafir harbi yang telah memungkiri pelbagai janji manifesto PRU dengan pelbagai fitnah, putar belit dan u-turn sebaik sahaja mereka berkuasa!

    TEPUKKKK .....

    BalasPadam