Header Ads

ads header

Flash News

Pemuda pembangkang tubuh jawatan kuasa khas tangani isu rakyat


Mesyuarat sulung pemuda pembangkang membabitkan Umno, PAS, Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) dan Berjasa hari ini mengumumkan penubuhan satu jawatankuasa khas membabitkan empat sayap parti itu.

Perkara itu diumumkan Ketua Pemuda Umno, Dr Asyraf Wajdi Dusuki, berkata ia bertujuan untuk mengukuhkan lagi pemuda pembangkang demi agama dan rakyat.

"Penubuhan jawatankuasa ini adalah untuk menangani isu-isu yang membabitkan kepentingan rakyat. Banyak sangat penipuan demi penipuan yang tidak dihiraukan Pakatan Harapan (PH).

"Ia (penipuan) ini perlu diterangkan secara bersiri dan istiqamah oleh pemuda pembangkang. Kita perlu menjadi suara yang mendengar denyut nadi rakyat," katanya selepas mesyuarat pemuda pembangkang di Semenyih, petang tadi.

Selain itu katanya, jawatankuasa itu juga akan memfokuskan gerak kerja bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Semenyih.

"Kita akan selaraskan jentera untuk melakukan gerak kerja secara bersama di peringkat pusat daerah mengundi (PDM)," tambah beliau.

Hadir sama, Ketua Dewan Pemuda PAS, Muhammad Khalil Abdul Hadi, Ketua Pemuda Ikatan, Shahir Adnan dan Ketua Pemuda Berjasa, Iqbal Hakim Abdul Razak.

Umno dan PAS menjalinkan kerjasama lebih erat selepas BN tewas dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 (PRU14) lalu.

Kerjasama erat itu diterjemahkan dalam beberapa siri PRK yang diadakan sebelum ini terbaru di Cameron Highlands yang menyaksikan BN mencipta kemenangan sulung dengan bantuan PAS.

'Kalau ahli PAS tak setuju, BN tak menang'

Ditanya mengenai kemungkinan gabungan Umno, PAS menjadi ancaman kepada PH, Asyraf berkata hanya PH beranggapan sebegitu.

"Mereka (PH) yang cakap begitu (ancaman).

"Kalau ahli PAS tak setuju (kerjasama Umno-PAS) tak menanglah BN pada PRK Cameron Highlands," ujarnya.

Kelmarin, Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin mengingatkan PH supaya tidak memandang rendah terhadap kerjasama dua parti dominan orang Melayu, Islam itu.

Sementara itu, Asyraf berkata PH terbukti gagal menjaga Islam dan orang Melayu, malah rakyat secara keseluruhannya "perit" setelah sembilan bulan di bawah pentadbiran kerajaan baru.

Katanya jika PH berjaya menjaga kepentingan Melayu, Islam, maka Umno dan PAS tidak lagi diperlukan.

Bagi Muhammad Khalil pula beliau berkata, PRK Semenyih adalah isyarat kepada PH bahawa pertembungan tiga penjuru pasti tidak akan berlangsung pada PRU15 nanti.

"Kerjasama ini telah dimulai oleh pusat dan negeri untuk pastikan kerjasama pembangkang lebih erat.

"Kita juga beri isyarat kepada PH, insya-Allah tidak akan berlaku tiga penjuru dalam PRU15," katanya.



MR :  Yang penting demi kedudukan Islam di negara ini perseketaan lama harus diketepilkan


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan: