Header Ads

ads header

Flash News

Android Q Turut Menyertakan Sokongan Mod Desktop


Google hari ini telah pun memperkenalkan beta pertama untuk sistem operasi Android akan datang, iaitu Android Q. Sejumlah ciri-ciri telah pun diumumkan pihak Google secara rasminya, dan tidak ketinggalan juga sejumlah fungsi lain yang masih dirahsiakan oleh pihak Google.

Namun, ia tidak menghentikan sejumlah pembangun bermain dengan versi beta pertama berkenaan, dan menemui beberapa ciri baru. Salah satu ciri baru yang ditemui adalah mod desktop.





Melaluinya, ia membawakan paparan antaramuka sistem operasi Android yang dioptimasikan untuk skrin besar, dan digunakan seumpama pada komputer. Daripada kod awal, ciri ini dilabelkan sebagai “SecondaryDisplayLauncher” – sekaligus memberikan petanda ia akan berfungsi apabila peranti dihubungkan ke paparan kedua seperti monitor.

Untuk makluman, beberapa pengeluar sedia mengintegrasikan ciri lebih kurang sama – termasuk Huawei dan Samsung. Dengan integrasi pihak Google untuk ciri berkenaan terus pada Android, maka kita mungkin melihat lebih ramai pengeluar mengimplementasi ciri berkenaan pada peranti mereka.

Sumber Rujukan: XDA
AMANZ

MR :  Tak lama nanti ganti Windows


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!







............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan