Header Ads

ads header

Flash News

Erdogan tuduh perarakan wanita tidak menghormati Islam


ANKARA: Presiden Turki, Tayyip Erdogan hari ini menuduh perarakan wanita di Istanbul pada Jumaat tidak menghormati Islam kerana mengejek “boo” ketika azan berkumandang.

Ribuan wanita berhimpun di tengah Istanbul pada Jumaat malam untuk meraikan Hari Wanita Sedunia tetapi polis melepaskan gas pemedih mata ke atas himpunan itu.

Dalam satu ceramah pilihan raya yang disiarkan di televisyen hari ini, Erdogan menunjukkan video yang dirakam ketika tunjuk perasaan itu, memaparkan wanita melaungkan slogan ketika masjid berdekatan melaungkan azan.

“Mereka tidak menghormati azan dengan slogan, boo dan bersiul,” kata Erdogan kepada hadirin.

Wanita yang menyertai perarakan itu berkata laungan slogan dan bersiul itu sebahagian daripada tunjuk perasaan dan tidak ditujukan kepada azan, yang dilaungkan ketika himpunan sedang berjalan.

Polis kerap menghalang tunjuk perasaan di tengah Istanbul dan merata tempat. Ankara mengetatkan kawalan selepas darurat diisytiharkan susulan cubaan merampas kuasa pada 2016. Darurat ditarik balik pada Julai.

Ceramah Erdogan ini diadakan sebelum pilihan raya tempatan pada 31 Mac untuk datuk-datuk bandar dan ahli-ahli majlis pihak berkuasa tempatan.


MR :  Jangan kata LGBT perhimpunan wanita pun Erdogan tak setuju... IKRAM apa komen?


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan