Header Ads

ads header

Flash News

Kenapa pimpinan PH Terengganu bodoh, engkau berjanji engkau tunai... engkau tu kerajaan bukan pembangkang


Pengerusi Bersatu Terengganu, Datuk Razali Idris membalas kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mendakwa PH gagal melaksanakan janji untuk menghapuskan Pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dengan meminta PAS menghampuskan hutang PTPTN.

Katanya "Sepatutnya Hadi selaku Presiden dan Ahli Parlimen Marang memastikan Pas melunaskan janji mereka. Kerajaan Terengganu (Pas) sudah dapat bayaran royalti minyak sebanyak 5 peratus, jadi ini masanya mereka melangsaikan hutang PTPTN khas untuk rakyat Terengganu sahaja."

Kenapa aku terpaksa kata dia ni bodoh?

1.  Yang engkau (PH) berjanji nak hapus PTPTN kenapa engkau tak buat?  Tiba cabar orang lain suruh buat. Bodoh baik engkau suruh PAS turunkan harga minyak?

2.  Engkau kata PAS dapat 5% PAS patut guna untuk hapus PTPTN. Habis kerajaan Pusat dapat 20% royalti minyak sepatutnya kerajaan Pusat hapus PTPTN sebab 20 tu lebih banyak daripada 5 wahai Datuk Razali.

3.  Engkau ingat duit Rayalti itu untuk hapus minyak. Engkau tahu tak apabila Abdul Hadi dan Dr. Sam pergi jumpa Mahathir dia bawa pelan strategi dan perancangan bagaimana duit Royalti Minyak itu nak disalurkan kepada pembangunan dan rakyat sehingga Dr, Mahathir tertarik dengan perbentangan tersebut. Engkau mana tahu, masa duduk dalam UMNO dulu engkau tukang habis duit aje.

4.  Satu aku nak beritahu engkau walaupun engkau pembangkang di Terengganu tanpa kerusi Dun, engkau tu masih kerajaan. Jadi jangan bodoh berfikir sempit macam pembangkang. Negara perlukan pimpinan yang kreatif dan berinovasi bagi memajukan negara. Kalau macam ini pimpinan PH, aku rasa sampai kiamat engkau (baca PH) akan jadi pembangkang tanpa kerusi.


Nasir Ramlee
nasirramlee@gmail.com
https://www.facebook.com/nasirramlee89



MR :  Dia ni macam ada sijil akedemi palsu juga... atau meniru semasa student dulu


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Menghadapi Kolesterol TINGGI!!?? Dapatkan PENCAIR KOLESTEROL DISINI>>>>KLIK SINI<<<<






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan: