Header Ads

ads header

Flash News

Larangan jual alkohol di SIGC ditarik semula


Larangan penjualan minuman keras di Seremban International Golf Club (SIGC) dilapor ditarik semula.

Keputusan itu dibuat selepas ahli-ahlinya dalam mesyuarat agung luar biasa petang ini sebulat suara menolak larangan yang dikenakan presiden kelab itu, Aminuddin Harun yang juga merupakan menteri besar.

Laporan Free Malaysia Today memetik salah seorang ahli kelab itu, Shanker Ramachandran sebagai berkata bahawa larangan itu ditarik serta-merta.

Shanker yang dilapor turut hadir mesyuarat itu berkata, larangan penjualan alkohol dikuatkuasakan Ogos lalu selepas Aminuddin menjadi presiden SIGC.

Shankar juga berkata larangan penjualan alkohol bukan saja dilakukan secara sepihak tapi juga bertentangan dengan perlembagaan kelab itu.

Mesyuarat hari ini diadakan selepas Shankar dan 43 ahli kelab yang lain menggesa ia diadakan.

Mesyuarat itu dilaporkan dipengerusikan timbalan presiden SIGC, Razali Ab Malik yang juga setiausaha negeri Negeri Sembilan.

Aminuddin sebelum ini menafikan dakwaan mengatakan beliau mengharamkan penjualan minuman keras di SIGC dan menjelaskan bahawa keputusan itu dibuat secara muafakat oleh jawatankuasa SIGC.

Sin Chew Daily memetik Aminuddin sebagai berkata perkara itu telah dibincangkan dalam jawatankuasa SIGC sebanyak dua kali dan persetujuan dicapai menetapkan alkohol tidak boleh dijual di kelab berusia 67 tahun itu.

Dilaporkan padang golf itu milik kerajaan negeri, manakala rumah kelab dan kemudahan sukan lain dimiliki 1,500 ahli SIGC.

Menteri Besar dan Setiausaha Kerajaan Negeri secara automatik dipilih sebagai presiden dan timbalan presiden kelab. Menteri besar juga melantik setiausaha, bendahari, kapten kelab dan lima orang ahli jawatankuasa.

Semalam, Free Malaysia Today melaporkan Aminuddin mengancam untuk meletakkan jawatan sebagai presiden SIGC sekiranya kelab golf tersebut tidak mengutamakan sensitiviti tempatan.

“Apa pun saya tak kisah. Saya tak berada sebagai presiden SIGC pun tak ada masalah. Tak apalah, saya ikut tapi saya berhenti.

“Selain itu terdapat juga masjid berhampiran dan kedudukan saya sebagai pengerusi Jawatankuasa Bertindak Agama Islam Negeri Sembilan (Exco Agama Islam),” katanya kepada portal itu.


MR :  Apa kaitan main golf dengan minum arak? Kalau nak minum arak pergi ke pub.. Ini memang kerajaan PH bodoh dan dayus setelah D4P jadi tuan!!


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan