Header Ads

ads header

Flash News

Tulisan ini adalah respond kepada Penulisan A Kadir Jasin


Umno dan PAS sudah melakukan kerjasama Ta'awun longgar dan telah menghasilkan dua “cahaya mata” iaitu parlimen Cameron Highlands di Pahang dan Dewan Undangan Negeri Semenyih di Selangor.

Jadi tidak mengejutkan kalau MCA dan MIC mengambil keputusan untuk keluar pintu belakang dengan tujuan mencari pergantungan baru.

Kesepakatan antara Melayu nasionalis dan Melayu agama di asaskan demi kepentingan bangsa dan agama. Mudharat besar perlu di elak. Keberadaan Dhpp di lihat pilihan yang ada menggantikan Mca&Mic.

Soalnya, apakah maslahat Agama dan bangsa ini di sebut berkasih sayang kerana Allah. Pas memperlihatkan perjuangan politik ini bukan berhenti apabila mati sahaja, sebaliknya sebagai wasilah kepada kehidupan di mahsyar.

PAS pernah menuduh Umno assabiyah dan TG Abdul Hadi sendiri mengulangi perkara sama, namun perubahan Umno sedang berlaku ke arah lebih lunak dengan agama apatah lagi melihat pencemaran Islam berlaku sejak PH mengambil alih kerajaan. Kematangan dan fleksibiliti dalam amalan agama selagi tidak melanggar syarak di amalkan.

Kelebihan Pas yang membawa aspirasi politik Islam mempunyai praktikal Taawun  mengikut fiqh siasah memungkinkan fleksibiliti tersebut mempengaruhi keanjalan berada bersama mana² pihak yang mahukan kebajikan rakyat.

Umno pula memerlukan suntikan keagamaan setelah lebih 60 tahun berada dalam pekong sekular, mula memahami bahawa politik itu ialah sebahagian dalam agama bukan terpisah.

Pada zaman bekas Perdana Menteri 4, penentangan kepada kebangkitan Islam berlaku hebat sehingga terjadinya trajedi Memali. Akta ISA di gunakan secara wewenang bagi menghalang arus politik Islam. Ikut Suka Aku menjadi pegangan diktator PM 4.

Politik wang menjadi amalan dan di sebut "Cash is King".  2 kumpulan tumbuh subur bersaing sama lain. Kumpulan Mahathir dan Kumpulan Anwar sehingga Anwar dan kumpulannya tersingkir.
amalan “korupsi” ialah nyawa umno ketika itu.

Pekung makin gatal.


PAS yang memenangi 90 kerusi Dun di lihat sebagai ancaman kepada PH. Rekayasa 90juta di gerakkan sebagai usaha melemahkan parti tersebut.

Apabila berlaku PRK C.H & Semenyih Pas terus di serang kerana menjadi rakan kepada Umno. Fitnah cek 1.4 juta di lakukan dengan pakatan Ketua Pengarang Sarawak Report Claire Brown. Namun PH tetap kalah dan fitnah cek itu di bersihkan oleh Rafizi.

Kekalahan 2 kali itu menyebabkan Anwar dan Mahathir jadi gila isim - gila dan insane. Dua kali gila.

PAS yang mengamalkan BPMS meneruskan usaha kerjasama yang menjadi Sakit di mata, pedih di hati PH. Umno kembali bertenaga dan mengejutkan sebahagian besar umno mahukan kerjasama lebih rapat dengan Pas. Kedah dan Perak sedang mengorak perubahan pemerintahan.

PH yang menyedari sudah tidak popular semakin resah tetapi tamak mengagih@memunggah perbendaharaan negara melalui peranan MOF. PH menuntut rakyat mempercayai visi membina Malaysia Baru.

Soalnya bolehkah orang Melayu/Islam mempercayai 3 buah parti Melayu PH yang memperalatkan bangsa Melayu dan sebuah lagi memperalatkan agama Islam untuk membela mereka? Mereka di lihat seperti menjalankan aspirasi Dap.

Setelah menang PRU, mereka gagal menjadi pemerintah yang baik. Maka alasan yang di berikan ialah mantan kerajaan lama meninggalkan hutang yang besar.

PAS asalnya dari Umno. Kemudian terpaksa keluar untuk jelas dalam perjuangan menegakkan Islam. Untuk itu, Kelantan, Kedah dan Terengganu pernah di tadbir dengan baik. Kecuali apabila hebat di tekan Pas mengalami kekalahan beberapa kali.

Pas juga mempunyai sejarah Pakatan berbagai versi. Perpaduan Ummah, Barisan altenatif dan Pakatan Rakyat. Ianya berubah mengikut keperluan semasa.

Dan adalah menjadi kesilapan besar bagi Pakatan Harapan (PH) jika ia memandang ringan kerjasama Umno-PAS ini apatah lagi pada ketika semakin ramai rakyat jelata yang mengundinya 9 Mei lalu tidak puas hati dengan prestasi PH yang secara terang berbohong dan gagal mengrealisasikan manifesto.

Cameron Highlands dan Semenyih sudah lebih daripada cukup untuk memberi amaran “defcon” tahap paling tinggi kepada para pemimpin PH. Rantau juga di lihat kubur kepada PH.

Tulisan ini pandangan peribadi penulis dan menjawab tulisan jahat A.Kadir Jasin, sebagai penasihat media T.M, sewajarnya AKJ menulis perihal musuh bossnya Anwar.


TIGS
05032019



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 🔥🔥💥Cara mudah buat bisnes tanpa promosi sakan pada pelanggan, tapi pelanggan sendiri yang cari kita. Buat online je..💥🔥🔥
 Dapatkan Vitamin C Harian Anda Disini >>>Klik Sini<<< Sebotol ada 100 tablet Harga RM60 sahaja.Penghantaran PERCUMA ke Seluruh Malaysia






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Parti cina berpecah jadi 2 manakala parti melayu jadi 5 . tolak sabah dan serawak .Cina mangkin kuat melayu makin lemah .Finally Cina take over Malaysia . Muktamad .

    BalasPadam