Header Ads

ads header

Flash News

Akhirnya Apa Yang TMJ Katakan Tentang Statut Rom Ternyata Benar


Hari ini, Tun Mahathir mengelar TMJ sebagai budak kecil yang bodoh dan tidak tahu apa-apa.  Sebaliknya, hakikat dan realitinya, TMJ lah satu-satunya anggota kerabat diraja yang berani bangkit menyanggah Perdana Menteri yang di istihar no 47 paling hebat dalam dunia. Ya memang hebat, hebat menipu.  Rakyat negara ini patut berterima kasih dengan TMJ yang telah mendedahkan penipuan Mahathir, Tommy Thomas dan Menteri Liberal Saifuddin Abdullah.

Sekiranya penipuan mereka tidak didedahkan, sudah pasti tidak akan berlaku U-Turn pertama pada 5 April 2019 dengan penipuan Mahathir yang menyatakan Ratifikasi Statut Rom bakal dibatalkan.  Namun, hari ini Rakyat Malaysia kena sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada orang yang Mahathir gelar “Bodoh” ini kerana telah menyelamatkan kita dari dibodohkan oleh Mahathir sekali lagi.  Penentangan TMJ terhadap Ratifikasi Statut Rom walaupun Mahathir sudah mengumumkan pembatalan ratifikasi hari ini ternyata berasas apabila Mahathir kali ini membuat O-Turn dengan menyatakan Ratifikasi Statut Rom akan dikaji semula dan mereka akan memperjelaskan kepada rakyat tentang kebaikan Statut Rom supaya rakyat boleh terima( sila rujuk tulisan Sinar Harian dibawah).

O-Turn Mahathir ini sememangnya sudah lama kami jangka, itu sebabnya kita tidak bernah berhenti melakukan Jelajah Menentang Statut Rom.  Namun, suka tidak suka, saya kena berterus terang bahawa saya agak kecewa dengan sikap Mahathir yang tidak mempunyai rasa kekok atau bersalah bila terus menerus menipu rakyat negara ini.  Sepatutnya, bulan Ramadhan yang mulia ini akan digunakan sehabis baik untuk bersedia mengadapNya, bukan dengan menambah dosa.

Dato’ Lokman Noor bin Adam
Pengerusi
Sekretariat Suara Rakyat
6hb Mei, 2019

Lampiran

Kerajaan kaji kesesuaian Statut Rom dengan budaya tempatan
BERNAMA | 06 May 2019
Tun Dr Mahathir Mohamad

PUTRAJAYA - Tun Dr Mahathir Mohamad berkata dalam usaha melangkah ke depan, kerajaan akan mengkaji kesesuaian Statut Rom Mahkamah Jenayah Antarabangsa (ICC) dalam konteks budaya tempatan.

Perdana Menteri menegaskan tiada apa yang perlu ditakutkan jika Malaysia memutuskan untuk meratifikasikan statut berkenaan.
Statut Rom adalah perjanjian yang menubuhkan ICC yang diperakukan di Rom pada 17 Julai dan mula berkuat kuasa pada 1 Julai 2002.

Dr Mahathir berkata kerajaan terpaksa membatlkan keputusannya untuk meratifikasikan perjanjian itu kerana disebabkan oleh beberapa orang yang tidak tahu langsung mengenai perjanjian itu telah memutarbelitkan maklumat itu.
"Tetapi kita akan menerangkan kepada mereka mengapa Statut Rom tidak akan memudaratkan sesiapa yang bukan penjenayah,” katanya pada sidang media khas bersempana Ulang Tahun Pertama Pentadbiran Kerajaan Pakatan Harapan, di sini hari ini. Beliau berkata sama ada Malaysia menjadi Negara Pihak kepada Statut Rom atau sebaliknya, seluruh dunia akan menentang sesebuah negara jika ada berlaku kesalahan.
Misalnya, Dr Mahathir berkata, kerajaan Myanmar tidak terkecuali daripada kecaman dan tindakan antarabangsa kerana gagal melaksanakan sebarang usaha membela nasib kumpulan etnik Rohingya dan sebaliknya menyokong penghapusan kaum itu.
"Walaupun Myanmar tidak menyertai Statut Rom tetapi komuniti antarabangsa telah mengutuk dan mengambil tindakan terhadap negara itu,” katanya.
Pada 5 April lalu, Dr Mahathir mengumumkan Malaysia menarik diri daripada Statut Rom berikutan kekeliruan yang timbul dari segi politik dalam kalangan masyarakat.

Beliau menegaskan keputusan itu bukan disebabkan perjanjian itu akan memudaratkan negara. - Bernama
https://www.facebook.com/87363369882/posts/10157584973284883/


MR :  Sekarang ini banyak perkara kerajaan buat sengaja disembunyikan daripada pengetahuan rakyat...


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Menghadapi Kolesterol TINGGI!!?? Dapatkan PENCAIR KOLESTEROL DISINI>>>>KLIK SINI<<<<
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

6 ulasan:

  1. Mana bukti yang mengesahkan Malaysia telah menarik diri daripada Statut Rom ? Kita tidak akan mempercayai kenyataan KERAjaan PH tanpa sebarang bukti kerana KERAjaan PH telah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu.

    BalasPadam
  2. kita cuba tanya lokman adam, apa dah jadi isteri keduanya yang berbangsa filipina.

    BalasPadam
  3. TMJ mewakili suara rakyat?

    Sejak bila?
    Rakyat mana?

    Saya rakyat kelahiran Johor.
    TMJ TIDAK MEWAKILI suara kami. Itu pasti.

    ~Johorean

    BalasPadam
  4. Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

    Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

    Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

    Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

    Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    BalasPadam
  5. BAGAIMANA CARA MENGENAI KREDIT PINJAMAN JAMINAN
    (1) Peminjam palsu tidak perlu meminta Collatera dan tidak ada laman web
    (2) Peminjam palsu tidak mempunyai sijil perniagaan
    (3) Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan anda yang membuat anda layak mendapat pinjaman
    (4) Peminjam palsu tidak menggunakan Gmail, tidak ada dominan
    (5) Peminjam palsu tidak mempunyai alamat pejabat fizikal
    (6) Peminjam palsu meminta yuran pendaftaran dan bayaran trans
                                              Daftar sekarang
    DAFTAR SEKARANG: info@aasimahaadilaahmed.loanfirm.site
    laman web ::: https: //www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site
    E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ::: + 447456405237. Saya mendapat pinjaman sebanyak Rm 2.4 juta dengan kadar faedah pinjaman sebanyak 1% dari PINJAMAN AASIMAHA ADILA AHMED. Semoga Allah memberkati mereka. InsyaAllah, dengan setia
    Jurjani baik
    Pengerusi Eksekutif / PENGENALAN Pegawai, VENTURES HARTA TANAH Email.jurjanibude0811@gmail.com

    BalasPadam
  6. Nama saya CORINA ALVARADO, saya dari Filipina dan saya tinggal di kota dipolog. Saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk menulis kepada orang-orang yang membutuhkan pinjaman di internet bahwa jika Anda memerlukan pinjaman nyata dan sah, ibu karina roland adalah perusahaan yang tepat untuk diterapkan dari saya ditipu oleh 2 perusahaan saya mengajukan permohonan untuk pinjaman dari dan karina roland adalah perusahaan ketiga yang saya lamar dari saya menerima pinjaman saya dari karina roland perusahaan pinjaman dalam waktu kurang dari 6 jam seperti yang dikatakan perusahaan kepada saya, jadi siapa pun yang membutuhkan pinjaman online tanpa scammed harus mengajukan permohonan dari karina roland dan menjadi yakinlah bahwa Anda akan senang dengan perusahaan ini. Anda hanya dapat menghubungi perusahaan ini melalui whatsapp +13128721592 atau email karinarolandloancompany@gmail.com. Salam kepada siapa pun yang membaca pesan ini di seluruh dunia. Anda dapat menghubungi saya melalui email untuk informasi lebih lanjut (alvaradocorina7@gmail.com)

    BalasPadam