Header Ads

ads header

Flash News

Kenapa Pemimpin DAP Bukan Islam Sibuk Mengedarkan Pemberian Zakat?


Wang zakat bukan wang Kerajaan. Wang zakat tidak dikutip daripada orang Bukan Islam. Justeru, apa sebab pemimpin bukan Islam dari DAP yang sampaikan pemberian zakat kepada asnaf? Zakat merupakan ibadat khusus yang disyariatkan. Kenapa fungsi zakat iambil daripada orang Islam dan diserah / diagih kepada orang Islam atau asnaf yang berhak. 
 

Lakonan apakah yang sedang dimainkan wakil rakyat DAP Chris Lee Chun Kit yang memuat naik gambarnya 'mengagihkan zakat' di Pulau Tikus, Pulau Pinang? Apa yang cuba beliau sampaikan apabila orang bukan Islam yang mengurus atau yang mengagih zakat?

Pengagihan zakat kepada golongan asnaf bukan kali pertama dilakukan oleh pemimpin DAP Pulau Pinang. Ahli Parlimen Jelutong, juga dengan muka tembok dan tidak tahu malu melakukan perkara yang sama. Mungkin Pusat Zakat Pulau Pinang sudah diambilalih pentadbirannya oleh DAP, siapa tahu?



Sumber https://khairulryezal.blogspot.com


MR :  Ini kerana ada Melayu Islam bodoh dan jadi barua


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Wah wayang opera DAPig yang baru untuk menipu umat Islam melalui lakonan pelakon-pelakon kafir harbi DAPig yang mengalahkan pelakon-pelakon hollywood dan bollywood.

    Orang-orang Melayu yang tidak cerdik pasti akan terpukau dan terpengaruh dengan lakonan puak kafir harbi DAPig yang pijak semut pun tak mati dan sembang lebat babi pun boleh terbang.

    Kita masih ingat lagi pemimpin-pemimpin kafir harbi DA-Pig menghina , menfitnah dan memburuk-burukkan agama Islam dan umat Islam dari dulu hingga sekarang.

    Nampaknya ada agensi zakat yang mengutip zakat bersekongkol dengan puak parti kafir harbi DAPig untuk mempengaruhi umat Islam supaya menyokong DAPig.

    BalasPadam
  2. DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam?
    Ridhuan Tee

    Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

    Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

    Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

    Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

    Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

    Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

    Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

    Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

    Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

    Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

    BalasPadam