Header Ads

ads header

Flash News

Pekerja kilang protes sebab digelar "sampah"


Polis Pulau Pinang menerima tiga laporan berhubung bantahan oleh kira-kira 200 pekerja di sebuah kilang solar di Perai hari ini yang berang digelar ‘sampah’ yang didakwa dikeluarkan oleh seorang pengurus kilang berkenaan.

Ketika dihubungi, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT), Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Ab Hamid berkata, bantahan itu berlaku kira-kira jam 8.30 pagi apabila pekerja kilang Jinko Solar mendakwa diri mereka telah dihina.

"Apabila polis tiba di kilang itu, terdapat kira-kira 300 orang yang sedang berhimpun, di luar kilang itu.



"Kami cuba menenangkan keadaan, pekerja meminta pengurus kilang ini membuat permohonan maaf secara terbuka sehingga lelaki berusia 39 tahun itu bersetuju berbuat demikian.

“Pengurus itu telah keluar bagi bertemu wakil pekerja kilang ini kira-kira pukul 9.30 pagi dan membuat permohonan maaf secara terbuka kepada mereka,” katanya.

Menurut Nik Ros Azhan, bantahan itu dipercayai berpunca daripada tangkap layar perbualan WhatsApp pengurus berkenaan yang tular di dalam laman sosial Facebook.

“Menerusi tangkap layar itu, seorang lelaki yang didakwa sebagai pengurus kilang berkenaan telah menggelar pekerja kilang ini sebagai ‘sampah’,” katanya.

Menurutnya, selain permohonan maaf, pekerja kilang juga telah bertemu dengan pihak pengurusan kilang dan menuntut semakan semula gaji dan elaun serta waktu bekerja yang fleksibel.

“Pada jam 10.30 pagi, semua pihak yang terlibat telah bersurai dan mencapai kata sepakat,” katanya sambil menambah pekerja yang masih tidak berpuas hati dinasihatkan untuk membuat laporan polis.

Kejadian itu tidak menyebabkan sebarang kerosakan dan kecederaan.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan