Header Ads

ads header

Flash News

Siapa sebenarnya pencuri?

ORANG KITE!!

Bila seseorng berteriak PENCURI!!!,
maka ramailah yg turut berteriak pencuri! pencuri! pencuri!...walau tidak siapa tahu siapa sebenarnya pencuri,barang siapa di curi,apa yg di curi???


Di sinilah bijak nya Atok 94,beliau ketepikan cara yg betul ikut perundangan atau ikut syariat.Yang beliau mahu ialah supaya ramai² turut berkata pencuri! pencuri!dan ikut cakapnya.

Hari ini ada yg ikut cakap Atok 94 itu.Satu strategi yg baik.Malah pencuri sebenar yg telah lama mencuri pun memilih utk berteriak pencuri!,supaya dapat mengalih perhatian orang dari melihatnya sebagai pencuri!.Taktik ini di panggil “DIVERSIONS".

Saya pernah bertanya seorang CHARTERED ACCOUNTANT salah seorang individu yg terlibat memeriksa akaun 1MDB.Berapa billion wang 1MDB hilang atau di curi? Kalau dah ada pencuri kenapa kita tidak check dulu apa dan berapa di curi? Bagaimana ada pencuri tapi tiada apa yg hilang di curi?

Akauntan itu menjawab, kontroversi itu di sekitar pelaburan 1MDB dalam IPIC/PETRO SAUDI..kira kira USD 1.8b..saya tanya lagi,berapa yg hilang atau di curi?Beliau jawab,inilah anehnya.Jarang orang tanya soalan ini,katanya.

Apa jawapan pada soalan saya?Beliau jelaskan bahawa dari USD 1.8b yg di laburkan 1MDB telah dapat kembali sejumlah USD2.3 billion.Bukan saja tak hilang tapi 1MDB untung dari pelaburannya.Katanya dari jumlah tersebut USD1.4billion adalah tunai dan bakinya dlm unit unit yg sedang dlm proses “monetisation"..
Nah!fakta ini tidak siapa bicarakan.
Mereka tak minat.Mereka lebih minat utk terus berteriak pencuri! pencuri! kerana yg mereka perlukan adalah perhatian orang ramai supaya menangkap "pencuri”.Dgn cara itu orang terlupa bahawa orang yg mula mula berteriak itu sudah lama mencuri dan mengintai peluang utk mencuri lagi..

Taktik ini boleh di pakai utk seketika.Tapi tidak selamanya...bila tiba masanya RAMAI YG AKAN TAHU SIAPA SEBENARNYA PERNAH MENCURI DAN APA YG DI CURI...

Siapa yg mulakan adegan cerita diatas?
FB
Wan Khairu

MR :  Tanya lagi siapa sebenarnya kena kencing


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan: