Header Ads

ads header

Flash News

Suami bekas peguam inkues Adib letak jawatan sebagai pembantu Zuraida


PETALING JAYA: Suami Syazlin Mansor, bekas peguam yang menarik diri daripada mewakili pihak kerajaan dan keluarga Muhammad Adib Mohd Kassim dalam inkues menentukan punca kematian anggota bomba itu, meletak jawatan sebagai setiausaha politik Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Zuraida Kamaruddin.

“Untuk makluman semua, saya telah menghantar surat peletakan jawatan hari ini dan akan bercuti selama sebulan,” kata Ahmad Soffian Mohd Shariff dalam mesej WhatsApp hari ini.

Keputusan itu menyusul 2 minggu selepas isterinya, Syazlin menarik diri daripada mewakili Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Jabatan Bomba dan Penyelamat serta keluarga Adib, selepas beliau diarahkan berbuat demikian oleh Peguam Negara, Tommy Thomas atas alasan konflik kepentingan.

Thomas turut menyebut kaitan Syazlin dengan Soffian.

Zuraida ketika dihubungi FMT berkata, beliau kini dalam lawatan kerja ke Istanbul dan belum menerima surat peletakan jawatan Soffian.

Syazlin membawa seorang ahli patologi untuk meneliti laporan bedah siasat Hospital Kuala Lumpur yang mencadangkan tiada kecederaan dialami Adib.

Timbul spekulasi Adib meninggal dunia akibat kecederaan dialaminya ketika beliau didakwa diserang sekumpulan individu dalam rusuhan yang berlaku di luar Kuil Sri Maha Mariamman di Subang Jaya pada 27 November lalu.

Adib, 24, meninggal dunia pada 17 Disember 2018, 3 minggu selepas dirawat di Institut Jantung Negara.


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan