Header Ads

ads header

Flash News

Bossku dan PAS bantu rampas Putrajaya, kata Najib


SATU-SATUNYA cara untuk Umno menang dalam pilihan raya akan datang adalah melalui kerjasama dengan PAS, kata penasihat Barisan Nasional Najib Razak.

Beliau mengulangi keyakinan bahawa kerjasama itu akan membolehkan mereka menang apabila merampas 32 kerusi Parlimen dalam Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).

“Bila kita bersama, kita sudah baca, kita akan tambah 32 kerusi Parlimen. Ini yang ditakuti oleh mereka.

“Kita pakat-pakatlah dengan baik satu kerusi satu calon. Inilah sahaja yang akan menyelamatkan kita. Saya yakin ada cahaya dihujung terowong yang menanti kita semua,” katanya.

Najib juga percaya pengaruhnya yang dicipta melalui kempen “Bossku” akan membantu parti memenangi semula Putrajaya.

“Kita ada tiga unsur yang menyokong kita. Kita ada Umno yang sudah pulih semangatnya, muafakat dengan PAS dan kita juga ada fenomena ‘Bossku’.

“Tiga unsur ini akan menentukan masa depan kita pada PRU15,” katanya ketika merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Permatang Pauh di Tasek Gelugor hari ini.

Beliau turut mengakui silap membuat percaturan kerana membenarkan Umno bertembung dengan PAS dalam PRU14 yang menyebabkan undi kedua-dua parti itu berpecah.

Dalam PRU14 lalu, BN hanya memenangi 32 kerusi Parlimen daripada 77 kerusi yang melibatkan pertandingan tiga penjuru, manakala PAS 23 kerusi dan PH menang 22 kerusi.

Ia menyebabkan BN tewas buat pertama kali dalam sejarah politik Malaysia apabila hanya mendapat 79 kerusi Parlimen daripada 222 kerusi yang dipertandingkan.

Umno yang menang 54 kerusi Parlimen ketika itu, kini hanya tinggal 37 kerusi selepas 17 ahli parlimen parti itu bertindak keluar parti. – 27 Julai, 2019.





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan