Header Ads

ads header

Flash News

Cubaan mengubah kedudukan orang kenamaan ketika program istiadat pertabalan adalah sifat busuk hati..


Istiadat Pertabalan KDYMM Yang Di Pertuan Agong adalah upacara tertinggi negara yang menjangkaui sebarang pengaruh politik. Mana-mana ahli politik yang tidak menghormati istiadat ini kerana dendam dengan ahli politik yang lainnya adalah dikira biadab terhadap institusi DiRaja.

Protokol Istana telah menetapkan bahawa kedudukan Bekas Perdana Menteri adalah pada kedudukan ke 10 sementara Perdana Menteri pada kedudukan ke 6. Jesteru itu, kedudukan masing-masing adalah berdekatan (vicinity) atas status jawatan yang mereka pegang / pernah pegang.

Sama juga dengan jawatan Perdana Menteri dan Ketua Pembangkang di Parlimen. Menyampah macammana pun, dua pemegang jawatan ini perlu duduk bertentangan antara satu sama lain di Dewan Rakyat.

Cubaan mengubah kedudukan orang kenamaan ketika program istiadat pertabalan hanya kerana si A tak mahu tengok muka si B menunjukkan rasa tidak hormat dan sombong. Itu bukan sikap negarawan.

Yang pandai-pandai mengubah kedudukan bekas Perdana Menteri supaya duduk nun jauh di belakang atas kapasiti sebagai Orang Besar Pahang pun sama naik bodohnya. Pakaian Orang Besar Pahang dan Pakaian Bekas Perdana Menteri mana sama. Setiap jawatan ada protokolnya. Kau ingat ni baju pergi Mydin ke?

Terima kasih DS Najib Razak. Saya difahamkan tuan mengalah kerana tidak mahu upacara besar ini tertangguh disebabkan nafsu sesetengah manusia.

Tuan memperoleh lagi rasa hormat saya

#AmbilSemulaNegaraKita
#ReclaimOurNation

-----
Abdul Rahim Hilmi Zakariya
Bukit Tunggal Kuala Terengganu







Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. bila yg berkuasa lebih sudu dari kuah,
    mulalah si kaduk naik ke junjung,
    itulah che det.


    BalasPadam
  2. What Goes Around Comes Around. Karma is a BITCH.....heheheheh. Itupun nasib baik ada kerusi. Apa? “To save from any embarrasment?” Ingatkan “malu apa BOSSku?”, rupanya “BOSSku pemalu orangnya”.....kah kah kah kah kah macam HANAT!

    BalasPadam