Header Ads

ads header

Flash News

Heineken lancar arak tanpa alkohol untuk orang Islam


AKHBAR The Sun bertarikh 8 Julai 2019 memaparkan poster minuman malta tanpa alkohol keluaran syarikat Heineken dengan slogan ‘Now You Can’.

‘You’ secara asasnya bermaksud orang Islam yang diketahui umum dilarang keras meminum arak atau sebarang minuman yang mempunyai alkohol.

Polemik tercetus kerana kes seumpama tidak berlaku pada zaman Barisan Nasional, sebaliknya berlaku pada zaman Pakatan Harapan yang dikuasai oleh menteri DAP.

Promosi secara besar-besaran ini mencetus kebimbangan umat Islam di Malaysia kerana menggalakkan individu beragama Islam untuk menyokong syarikat arak Heineken.

Hal ini turut mendapat tentangan Ustaz Bilal Jailani Ahli Majlis Ulama ISMA, sarjana dalam Pentadbiran Muamalat (Produk Halal) yang menyatakan pembelian produk Heineken dikaitkan dengan sokongan terhadap jenama ini, dan membawa kepada pemasaran tidak langsung oleh anak muda di media sosial.

Heineken merupakan antara pembuat dan pengilang arak antara terbesar dunia terkenal dengan pembuatan arak jenis ‘beer’ yang boleh didapati dengan harga serendah RM8 setin.

Menteri Wilayah Persekutuan, Khalid Samad sebelum ini pernah mencetuskan kontroversi mahu menutup kilang arak pada Pilihanraya Umum ke 13, namun gagal melaksanakannya atas alasan untuk mengekalkan pelaburan arak di negeri Selangor

sumber : nthqibord.com

pandangan penulis :

kita lihat inilah agenda jahat kaum kafir cuba memecahbelahkan umat islam dengan pelbagai agenda tersembunyi yang disokong oleh pemimpin melayu liberal. Mengapa perlu wujudkan arak tanpa alkohol? sedangkan ia mempunyai maksud yang cuba dilakukan oleh pihak-pihak tidak bertanggungjawab

inikah Malaysia yang sering disebut-sebut menteri agama rahmatal liialamin? . Jadi jika anda sebagai manusia yang diberi akal dan fikiran adakah anda sokong dengan wujudnya arak untuk umat islam ini?


Sumber : https://ceritahebohnow.com



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan