Header Ads

ads header

Flash News

PAS jadi kingmaker di tengah persengketaan PH kata pemimpin PSM


Di tengah-tengah perbalahan dalaman antara pemimpin Pakatan Harapan (PH), Timbalan Pengerusi Parti Sosialis Malaysia (PSM) S Arutchelvan menaruh keyakinan bahawa PAS akan menjadi penentu politik Malaysia pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Katanya, keyakinan itu bertambah kukuh selepas Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali hari ini mengalu-alukan pendirian Presiden PAS Abdul Hadi Awang yang menyeru Dr Mahathir Mohamad menghabiskan penggalnya sebagai perdana menteri.

"Dengan semua ini, nampaknya PAS sebenarnya boleh melakar politik Malaysia kerana PH dilihat tidak mampu untuk bekerjasama secara berkesan. Parti-parti komponen PH sibuk memerangi satu sama lain dan cuba menjaring mata daripada memfokus isu-isu yang dihadapi rakyat.

"Dikatakan jika anda mempunyai kawan seperti dalam PH, anda tidak memerlukan musuh. Ini dapat dilihat dalam drama bagaimana orang nombor satu dan dua dalam parti terbesar memerintah negara, PKR bergaduh untuk mengulingkan satu sama lain," katanya dalam laman Facebook hari ini.



Menurut Arutchelvan, Azmin yang semakin kehilangan pengaruh di kalangan PH dan sebahagian segmen dalam PKR kini dengan selesanya "menggunakan" PAS untuk mendapat sokongan.

Kenyataan Azmin itu, katanya juga menunjukkan bahawa timbalan presiden PKR itu cuba menumpang sokongan PAS-Umno berdasarkan agenda Perpaduan Melayu dan Ummah, yang mana PH semakin hilang sokongan.

Pada masa sama, katanya sebahagian besar ahli Umno menolak seruan Mahathir yang meminta parti pembangkang itu menyertai Bersatu untuk menyatukan parti-parti Melayu.

"Umno melihat PAS sebagai rakan sekutu dan rakan utama mereka dalam misi merampas semula kuasa dalam PRU15. Ini dapat dilihat pada beberapa pilihanraya kecil baru-baru ini apabila mereka berdiri sebagai satu pasukan," kata Arutchelvan.



Tambah beliau, PAS juga telah membuktikan keupayaan menggerakkan sejumlah besar penyokong semasa perhimpunan membantah ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (Icerd) pada 8 Disember tahun lalu.

Katanya, Bersih pada suatu masa juga pernah menggunakan PAS untuk berjuang menuntut pilihan raya bersih dan adil pada era pentadbiran BN.

Bagi komponen BN pula, Arutchelvan berkata MCA melihat peranan mereka untuk kekal dalam BN bagi mengimbangi pengaruh PAS, manakala MIC telah mengambil pendirian bahawa PAS bukan radikal seperti yang digambarkan.


MR :  Itu hasil kesasbaran dan cara kepimpinan ulama yang tidak bertolak ansur dengan Islam memimpin


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

5 ulasan:

  1. JANGAN dok percaya si PARIA bangang ni!!! Kerana, EJEN2 Anjing SAMPAH PENGGANAS/PENJAJAH/PENIPU/PERASUAH/PEROMPAK/PENIPU/PENYANGAK anwar PARIA HOMO-DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael dah TAKUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KULI2 PENYAMAQ2 depa dr. PARIA2 HOMO hindrafHOMO/TAMIL EELAM dah diKERAHkan utk. MENYERANG hanya mahathir dan PPBM, utk. mengHALANG akan PENYATUAN bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita dr. PAS-UMNO-PPBM, serta PARIA2 PENYAMAQ DAPpembunuh ni berKEMPEN dajal dan licik supaya kita tunggu shj. PRU-15 - spt. si bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu PENAKUT2/BANGANG2 dayus (disyaki PRU15 akan diSABOTAJ oleh pengganas MOSSAD/CIA-SOROS- DAPpembunuh yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH DAPpembunuh yg. dah kuasai SPR baru haram jadah tu, mcm. PRU14 diSABOTAJ depa)!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dan ini berita amat BAHAYA!! TAK guna TUNGGU PRU15 - sbb. disyaki akan diSABOTAJ habis2an!! Tgk. si ANJING jantan PARIA HOMO PKR bangkai ANJING ni, yg. MENDAKWA setiap minggu, 5,000-10,000 anggota baru dlm. PKR kononnya - yg. amat TAK logik dan MENCURIGAkan! Lihat di –

      1. https://www.utusan.com.my/berita/politik/18-keluar-10-000-pula-sertai-pkr-1.944485

      18 keluar, 10,000 pula sertai PKR

      Oleh Badrul Isa

      Utusan Online
      26 Julai 2019;

      Padam
    2. Ini disyaki adalah dr. SETENGAH JUTA (350,000) PENJAJAH2/PATI2 INDIA (disyaki MAJORITI adalah PATI2 Tamil Eelam Sri lanka yg. mudah dpt. IC PALSU dr. INDIA dan NEPAL utk. masuk ke negara kita ini)!!! Ini TAK termsk. yg. mudah dpt. IC2 PALSU kita kemudiannya, dan 200,000 anak2 PATI Bukan Islam dr. PARIA2 PENGGANAS Tamil Eelam SRI LANKA, NEPAL, INDIA, CHINA, FILIPINA,THAILAND, MYANMAR yg. juga akan dpt. KERAKYATAN tak lama lagi, melalui PENIPUAN ke atas UNDG2 PERLEMBAGAAN 15A, oleh si yiddin-GILA SEKS dgn. bini CINA Hakim (si PELACUR BETINA Cina terKANGKANG berLENDIR hanyir ni, disyaki si EJEN DAPpembunuh, maka yiddin dah kena BLACKMAIL oleh DAPpembunuh sampai dia MAMPOS!!)!!! CELAKA betul!!! Lihat di -


      2. https://www.ismaweb.net/2019/05/12/hindraf-2-0-minta-tambah-tujuh-kerusi-parlimen-wakil-india/

      Hindraf 2.0 minta tambah tujuh kerusi Parlimen Wakil India: Wakil rakyat BN, PH dituduh ketepi isu berkaitan masyarakat India

      Oleh Fazleen Safina

      Isma Webnet
      12/05/2019.

      Padam
    3. Patutlah PENGGANAS SPR bangkai ANJING yg. diKUASAI PENGGANAS Bersih DAPpembunuh, yg. diTAJA si CIA/MOSSAD-SOROS tu dan berPUSAT di SWITZERLAND Zionis tu - nak sgt. PENDAFTARAN MENGUNDI secara AUTOMATIK! Maka, KETUA POLIS NEGARA mesti MENYIASAT habis2an, kes disyaki PENIPUAN dan PEMALSUAN IC kita ni, oleh PATI2/PEKERJA2/PENGGANAS2 warga ASING dr. INDIA/NEPAL/TAMIL EELAM Sri Lanka terutamanya (PEKERJA2 ASING PARIA2 dr. NEPAL: juga, dah hampir ½ JUTA), dlm. PKR Paria bangkai ANJING ni!!!

      Padam
  2. Sabar dan walak kepada pemimpin selagi pemimpin tidak maksiat kepada Allah. Kini sedikit demi sedikit Allah bukakan pintu-pintu kepada pelebaran penjajaran PAS kepada masyarakat Malaysia. PAS makin dilihat hebat,uunggul dan mula diberi keyakinan oleh orang bukan Islam.Terima kasih Allah dan berkatilah pimpinan TGHH

    BalasPadam