Header Ads

ads header

Flash News

Tiada Keperluan Buka Semula Kes Rasuah Banglo Guan Eng kata SPRM


PULAU PINANG – Tiada keperluan untuk Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuka semula kes rasuah banglo melibatkan bekas Ketua Menteri, Lim Guan Eng memandangkan kes tersebut sudah diputuskan oleh mahkamah.

Ketua Pesuruhjaya SPRM, Latheefa Koya berkata, adalah tidak masuk akal untuk SPRM membuka semula kes yang sudah selesai di mahkamah melainkan sekiranya didapati terdapat unsur yang salah dalam proses tersebut.

Dalam pada itu, tambahnya, SPRM memerlukan masa untuk meneliti dan mengkaji semula kes-kes berprofil tinggi serta melibatkan individu berpengaruh seperti dalam kes di Sarawak, Selangor dan negeri ini.

“Bagi kes-kes yang mendapat perhatian, kita (SPRM) memerlukan masa untuk meneliti kes-kes ini dan kita perlu faham mengapa kes itu ditutup, adakah atas alasan yang kukuh,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau ditanya kemungkinan untuk kes rasuah banglo melibatkan Guan Eng dibuka semula selepas Mahkamah Tinggi di sini pada September tahun lalu membebaskan Menteri Kewangan berkenaan daripada tuduhan rasuah.

Guan Eng dan ahli perniagaan wanita, Phang Li Koon dibebaskan daripada pertuduhan rasuah yang dibuat terhadap mereka pada 2016 selepas pendakwa raya memutuskan untuk menggugurkan kes tersebut.

Beliau dituduh menyalahgunakan kedudukannya sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang ketika meluluskan satu urus niaga tanah dan membeli sebuah banglo di bawah harga pasaran. – UTUSAN ONLINE

MR :  Kalau DAP minta misal kes Beng Hock.. terus aje ada keperluan


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

8 ulasan:

  1. Nampk terang lg bersuluh kjaan ph mengenai rasuah LGE..sprm kata tk ada keperluan..semua mkn suap.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. PEMBETULAN:

      Kan si BETINA tipah koya ni baru TANGKAP seorg. HAKIM dlm. KES RASUAH PATI2! Tapi skrg. si BETINA koya PARIA ni nak gunakan ALASAN PENIPU - kononnya, dia TAK nak buka balik kes guan eng sbb. HAKIM dah buat KEPUTUSAN dlm. kes guan eng BANGKAI ANJING DAP yg. diTUTUP secara HARAM oleh PEGUAM NEGARA ANJING PARIA sampah PUNDEK DAP PENJAJAH/PENGGANAS KEPARAT tu; jadi yg. HAKIM dlm. kes guan eng PEROMPAK/PERASUAH ni lu boleh PERCAYA pula aaah?!! SIAL betul si BETINA ANJING Latheefa koya PARIA Kerala amat BANGSAT dan PENIPU ni, yg. mcm. si syukri HOMO tu, juga sdg. mengANJINGkan SPRM dan UNDG2 NEGARA kita ni juga!!!!!!!!!

      Padam
    3. Patutlah juga si PENDATANG Cina kit siang BANGKAI ANJING ni BERULANG-ALIK ke pejabat Mahathir, dah TAKUTlah tu - disyaki sdg. memBLACKMAIL mahathir PARIA KERALA ni, utk. biaqkan KULI DAP Anjing, anwar PARIA HOMO dia jadi PM dan anak BANGKAI ANJING dia, guan eng jadi TPM, dan juga supaya BETINA tipah koya ni, TUTUP kes RASUAH/ROMPAKAN anak HARAM JADAH dia ni dan dia sendiri!!!!!!!

      Inilah juga disyaki sbb. UTAMA si ANJING ni asyik MEMBODEK akan POLIS skrg., sampai diHADIAHkan $1 JUTA pula utk. POLIS TAMPOI! SIAL betul!! Si PENDATANG Cina kit siang BANGKAI anjing RASIS lu tu, si penakut/penipu/perompak/perasuah DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni (yg. punya diPUJA oleh MENTERI SUKAN amat BANGSAT dan BANGANG, syed sadiq HOMO-suka hampir BERTELANJANG tu) - juga telah LARI lintang pukang dr. KES2 RASUAH/ROMPAKAN dia sbnyk. $1 BILLION dr. mahathir PARIA KERALA?! Mana POLIS bah. Komersial TAK GUNA tu dan Tipah koya/SPRM bangkai ANJING tu oi?!! Lihat PENDEDAHAN amat BERNAS dr. YM Raja Petra terCINTA kita ini, di -

      1. at - https://www.malaysia-today.net/2017/10/10/how-mahathir-moves-his-billions/

      How Mahathir moves his billions

      By Raja Petra Kamaruddin

      Malaysia today
      Last updated Oct 17, 2017; dan di

      2. at - https://www.malaysia-today.net/2017/10/13/mahathirs-rm160-billion-banking-empire/

      Mahathir’s RM160 billion banking empire

      By Raja Petra Kamaruddin

      Malaysia Today
      Oct 20, 2017 !!

      Maka, KETUA POLIS NEGARA - SIASAT juga habis2an KETUA POLIS TAMPOI ni oi!!!!!!!!!

      Padam
    4. Itulah, mana BETINA TIPAH KOYA/SPRM bangkai ANJING ni oi?!!! APA KEJADAHnya si POLIS boleh MENERIMA wang sbnyk. $1 JUTA dr. PEROMPAK/PERASUAH kit siang bangkai ANJING DAP PENGGANAS/PENJAJAH ni, yg. makin BUAS nak BODEK akan POLIS?!! Dah TAKUTlah tu!!! Dahlah DAP ni terLIBAT dgn. GANGSTER oi!!!!
      Lihat di –

      https://pakdin.my/misteri-sumbangan-rm1-juta-kepada-polis-johor/

      Misteri Sumbangan RM1 Juta Kepada Polis Johor

      Oleh Ab Jalil Backer

      Pak Din my
      Jun 10, 2019

      Padam
  2. Janji rule of law dalam menipufesto Pakatan Hancing telah dimungkiri oleh Pakatan Hancing sendiri dengan membebaskan abang besar kafir harbi DAPig dll dari dakwaan rasuah dll.

    Sebaliknya Pakatan Hancing sibuk menfitnah, memburuk-burukkan dan mendakwa pemimpin-pemimpiin parti Melayu dengan pelbagai dakwaan sedangkan hakim belum pun membuat sebarang keputusan berselah atau tidak bersalah.

    Kita juga merasa sangat marah kerana Mr Tomato cuba memutar belitkan kes kematian ahli bomba.

    Jika parti Islam dan parti Melayu memenangi PRU yang akan datang, kita yakin kerajaan akan membuka semula siasatan dan pendakwaan ke atas pemimpin-pemimpin Pakatan Hancing supaya pemimpin yang bersalah boleh dihukum dengan seberat-beratnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. AWAS: EJEN2 Anjing SAMPAH PENGGANAS/PENJAJAH/PENIPU/PERASUAH/PEROMPAK/PENIPU/PENYANGAK anwar PARIA HOMO-DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ! KULI2 PENYAMAQ2 depa diKERAHkan utk. MENYERANG hanya mahathir dan PPBM, serta berKEMPEN dajal dan licik supaya kita tunggu shj. PRU-15 - spt. si bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu PENAKUT2/BANGANG2 dayus (disyaki PRU15 akan diSABOTAJ oleh pengganas MOSSAD/CIA-SOROS- DAPembunuh yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH yg. dah kuasai SPR baru haram jadah, mcm. PRU14 diSABOTAJ depa)!!!!!

      Padam