Header Ads

ads header

Flash News

Pendokong Ltte Berkembang Pesat Di Malaysia, Adakah Dalangnya P. Ramasamy?


Malaysia adalah negara sasaran bagi pergerakan militan LTTE memandangkan Malaysia juga memiliki populasi kaum Tamil yang tinggi jumlahnya. Dan boleh menjadi kemungkinan Malaysia menjadi penyumbang dana yang besar kepada perjuangan LTTE di Sri Lanka. Menurut laporan Utusan Malaysia bertajuk “18 pengganas LTTE ditahan sejak 2009” ini cukup membuktikan bahawa mereka memiliki jaringan di Malaysia. Ada ahli dikalangan mereka ditangkap di Kuala Lumpur, Perak serta Selangor dengan Petaling Jaya dan Klang menjadi lokasi yang agak terkenal.

Malah turut pernah ditahan di negara ini adalah ketua kumpulan pembe¬rontak LTTE, iaitu Selvarasa Pathmanathan (pengganti V.Prabahakaran) pada 5 Ogos 2009 sebelum dihantar pulang ke negaranya oleh pihak berkuasa.[1]

Menurut laporan Astro Awani, ada menyebut:

“Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata ketiga-tiga suspek yang ditahan dibawah Akta Imigresen itu, disyaki berusaha untuk mengaktifkan kembali aktiviti kumpulan LTTE khususnya di peringkat antarabangsa. “Mereka menjadikan negara ini sebagai pangkalan untuk mengumpul dana, menyebarkan propaganda dan berusaha untuk mengaktifkan kembali aktiviti kumpulan itu,” katanya di dalam satu kenyataan.”[2]

Siapakah Dalang Disebalik Menyebarkan Ideologi Ini?

Pendedahan sebelum ini telah memaparkan hubungkait antara P.Ramasamy dengan LTTE. Beliau merupakan majlis penasihat Transnational Government Of Tamil Eelam (TGTE) yang mana ia merupakan pertubuhan serpihan dari LTTE.

Kedudukan P.Ramasamy ini disokong oleh pertubuhan dan NGO Tamil di Malaysia yang berteraskan ideologi LTTE. Seperkara yang perlu disedari adalah, penyokong idea LTTE di Malaysia tidak menggunakan nama LTTE sebagai platfom perjuangan mereka. Mereka menggunakan semangat nasionalis Tamil dari serpihan LTTE iaitu Naam Tamilar Katchi. 

Naam Tamilar Katchi merupakan parti nasionalis Tamil di Tamil Nadu. Sekarang parti ini dipimpin oleh Seeman dari India yang merupakan pendokong kuat LTTE. Situasi di Malaysia, ramai orang Tamil mengeksport nama parti ini sebagai aspirasi perjuangan mereka. Malah simbol Naam Tamilar itu sendiri adalah salinan dari simbol LTTE. Di Malaysia NGO mereka adalah:

1) Persatuan Senthamizhan Peravai Malaysia (SEPAM)


NGO ini dikepalai oleh Dato Rukentiran Rajarathanam Padaiyatchi. Terdapat banyak posting dan ucapannya jelas mengangkat LTTE dan V.Prabhakaran.

2)       Malaysian Tamilar Kural

Pertubuhan ini diketuai oleh ahli DAP, David Marshel. Mereka adalah pendokong P. Ramasamy. Di page Malaysian Tamilar Kural banyak memuatkan status menyokong LTTE.

3) Pertubuhan Naam Tamilar Malaysia

Pertubuhan ini diketuai oleh M.A Kalaimugilan. Beliau antara pendokong dan pemuja V.Prabhakaran, dapat dilihat pada posting dan juga haluan pertubuhan yang dibawa oleh beliau. 

Ideologi LTTE ini masih lagi diharamkan oleh kerajaan Malaysia. Oleh itu kita mendesak pihak polis dan pihak berwajib menyiasat mereka semua yang terlibat dan jika mereka terlibat mendokong dan menyebar ideologi LTTE maka ia perlulah diambil tindakan kerana ideologi LTTE adalah sebuah gerakkan pengganas yang boleh menganggu keharmonian negara.

________________________________
[1] https://www.utusan.com.my/berita/nasional/18-pengganas-ltte-ditahan-sejak-2009-1.715616

[2] http://www.astroawani.com/berita-malaysia/3-lelaki-disyaki-anggota-kumpulan-pengganas-tamil-tigers-ditahan-polis-36516



MR :  Kena hantar balik negeri..


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Polis Malaysia dah jadi sajat.. hilang taring dan bagai dikasi.

    BalasPadam
  2. Lucut jer kerakyatan ltte ni biar depa takda negara

    BalasPadam