Header Ads

ads header

Flash News

Tetap tidak akan hantar pulang Zakir Naik, kata Dr M


PUTRAJAYA: Malaysia tetap tidak akan menghantar pulang Dr Zakir Naik ke India, kata Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad ketika kerajaan berdepan desakan ramai pihak yang mahu penceramah kontroversi itu diusir.

Zakir Naik berdepan masalah dengan pihak berkuasa Malaysia selepas dia mempersoalkan kesetiaan penganut Hindu tempatan, serta dilihat mempersoalkan kedudukan masyarakat Cina, ketika bercakap dalam kuliah anjuran kerajaan Kelantan baru-baru ini.

“Pada saat ini pendirian kita tidak berubah,” katanya semasa sidang media acara bersama penjawat awam di Perbadanan Putrajaya petang tadi.

Sebelum ini, kerajaan bimbang Naik itu tidak akan mendapat keadilan sekiranya dia dihantar pulang ke India, di mana dia berdepan pertuduhan pengubahan wang.

Sejak minggu lepas, Naik berulang alik di Bukit Aman untuk disiasat polis di bawah Seksyen 504 Kanun Keseksaan, iaitu berkait tuduhan sengaja mengaibkan dengan niat hendak mengganggu keamanan, berdasarkan lebih 100 laporan polis yang dibuat terhadapnya.

Naik, yang mempunyai taraf pemastautin tetap Malaysia, berkata dia hanya menjawab pihak yang mahu dia diusir ke India. Awal minggu ini, Naik membuat permohonan maaf secara terbuka kepada bukan Islam, sambil mendakwa ucapannya sering disalah petik.


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan