Header Ads

ads header

Flash News

Anak AR Badul Maut Ketika Demonstrasi Tembakan Peluru Hidup


Anak kepada pelakon AR Badul iaitu Mejar Mohd Zahir Armaya disahkan meninggal dunia dipercayai tercedera ketika melakukan demonstrasi sempena pelancaran Divisyen Kelima Infantri Malaysia dan Briged ke-13 Infantri Malaysia di Kem Lok Kawi, Kota Kinabalu.

Arwah menghembuskan nafas terakhir di Hospital Queen Elizabeth pada pukul 9.30 pagi tadi.

Menembusi baju kalis peluru


Mejar Mohd Zahir Armaya telah berkhidmat bersama Pasukan Komando Gerup Gerak Khas (GGK) Angkatan Tentera Malaysia. Difahamkan bahawa Arwah tercedera semasa menjalani demonstrasi tembakan peluru hidup menggunakan senjata jenis M4 sempena paluan berundur Markas 5 briged di Kem Lok Kawi, Sabah.

Demonstrasi yang dipersembahkannya bermula pada jam 8.30 pagi dan kumpulan demonstrasi itu adalah persembahan ketiga yang dilakukan. Arwah meninggal dunia akibat peluru yang ditembak semasa demonstrasi dijalankan menembusi baju kalis peluru yang dipakainya.
Rebah dan diheret ke tepi



Mangsa memakai berbaju putih dan topeng beraksi sebagai penjenayah yang ditembak mati oleh anggota tentera. Mangsa rebah dan diheret ke tepi sebelum persembahan ditamatkan. Malangnya, mangsa didapati tidak sedarkan diri sebelum topeng mukanya dibuka dan muka berlumuran darah.

Mejar Mohd Zahir Armaya dibawa ke Hospital Queen Elizabeth, Kota Kinabalu sebelum disahkan meninggal dunia.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

5 ulasan:

  1. Semoga almarhum di rahmati Allah swt. Cumanya,kaedah usul fiqh mengatakan....
    ما يؤدي إلى الحرام فهو حرام.
    " apa2 yg membawa kpd haram, maka ianya adalah haram "
    Penjelasan...
    Membunuh ( menghilangkan nyawa ) hukumnya haram. Dengan guna peluru hidup semasa latihan, ia boleh membawa kpd kematian,,jadi,,guna peluru hidup semasa latihan adalah haram.Menteri ugama kena fikirkan2.tp menteri ugama ph bukan lulusan pengajian islam,,dia bidang bahasa.

    BalasPadam
  2. Demonstrasi menggunakan peluru hidup mempunyai risiko yang tinggi kerana sebarang kesilapan boleh menyebabkan kematian atau kecederaan parah.

    Latihan merangkak di bawah tembakan mesingan pun mempunyai risiko tetapi risiko demonstrasi guna peluru hidup di atas adalah lebih tinggi.

    Modul demonstrasi guna peluru hidup dan ketahanan baju kalis pelutu perlu dikaji semula untuk menggelakkan tragedi dari berulang.

    Kita merasa sangat dukacita mengetahui berita kematian seorang pegawai tentera dalam demonstrasi tersebut.

    Ex-Lt

    BalasPadam
  3. APA KEJADAHnya menggunakan PELURU HIDUP dlm. DEMONSTRASI ATM ni?!! Ini disyaki PEMBUNUHAN oleh EJEN2 DAPpembunuh ke atas anggota ATM ISLAM/MELAYU kita!! SEDIHnya atas kejadian ni, terhdp. anak SENIMAN Agung AR Badul dan cucu kpd. SENIMAN Agung Allahyarham AR Tompel terCINTA kita ni!!

    TAK habis2 ATM kita, diSERANG/diSABOTAJ oleh MUSUH2 Islam/umatnya dr. si PENDATANG2 cina/paria-si PENYAMAQ2 ZIONIS bangkai BABI, dr. parti DAP ANJING Zionis Parasit EKSTREMIS/RASIS/FASIS/SUPREMASIS sampah-si PERASUAH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael tu, yg. mmg. amat KOTOR dan BUSUK mcm. BANGKAI ANJING!!!

    Sbb. tu DAP bangkai BABI ni mesti diHAPUSkan segera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Haritu, KEMALANGAN TRAK; lepas tu 2 lagi anggota ATM kita HILANG (disyaki diBUNUH) di PULAU PERAK, skrg. kemalangan HELIKOPTER pula!!!

    Lihat juga RASUAH dr. DAP PENGGANAS/PENJAJAH utk. mat sabu BANGKAI ANJING sebnyk $16,000 SEBULAN dulu - maka SAMPAH PENG-GANAS/PENJAJAH/PENIPU/PERASUAH/PEROMPAK/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni dah berjaya MEN-GUASAI akan ATM kita sebenaqnya, kerana TIMBALAN MENTERI PERTAHANAN pun si puaka DAP ANJING ni!! Maka, mana si BETINA tipah koya/SPRM bangkai ANJING tu oi?!!! Di -

    https://www.thethirdforce.net/pendedahan-panas-tony-pua-lim-guan-eng-dan-agenda-anti-islam-anti-bahasa-melayu-pro-komunis-dan-pro-zionis-dap/
    PENDEDAHAN PENUH: TONY PUA, LIM GUAN ENG DAN AGENDA ANTI-ISLAM, ANTI-BAHASA MELAYU, PRO-KOMUNIS DAN PRO-ZIONIS DAP: Kenapa DAP tidak berani saman Mohamad Razali bin Abdul Rahman semenjak tahun 2011 sedangkan beliau telah membuat dakwa ini di merata-rata tempat di Malaysia?

    Oleh Raggie Jessy

    The Third Force net
    February 3, 2019


    BalasPadam
    Balasan
    1. POLIS mesti SIASAT latarbelakang si PENEMBAK yg. menembak MUKA Arwah Mejar Mohd. Zahir ni!! Subgguh MENCURIGAkan!!!

      Padam
    2. Patutnya kELUARGA Allahyarham Mejar Mohd. Zahir ni SAMAN berJUTA2 terhdp. ATM yg. dah diKUASAI habis2an oleh si BANGKAI2 ANJING Zionis Parasit EKSTREMIS/RASIS/FASIS/SUPREMASIS sampah DAP PERASUAH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael tu, yg. amat KOTOR dan BUSUK mcm. BANGKAI BABI!!!

      LAWAN habis2an - demi KESELAMATAN dan KEBAJIKAN seluruh anggota2 BUMIPUTERA ATM kita, terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, yg. sdg. dlm amat BAHAYA, akibat PENGUASAAN DAP PENGGANAS/PENJAJAH ni ke atas ATM kita ni!!

      Padam