Header Ads

ads header

Flash News

Guan Eng, mana ada boikot? Saya sudah tanya Pas dan UMNO


KUALA LUMPUR – “Tidak timbul langsung soal boikot barangan bukan Islam seperti yang di dakwa oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng.

“Malah saya sebagai Presiden MIC telah menyoal Pas dan UMNO dalam dua mesyuarat berasingan baru-baru ini tentang perkara itu dan dalam perjumpaan dengan kepimpinan MIC dan Pas, saya lontarkan kebimbangan ini, saya diberitahu oleh mereka tidak ada langsung isu boikot sebaliknya hanya mempromosi barangan muslim serta mencungkil bakat usahawan muda,” kata Tan Sri SA Vickneswaran.

Menurutnya, ketika perjumpaan dengan Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi juga bersaksikan dengan MCA, jawapan beliau pula pihaknya sentiasa menyokong usahawan bumiputera sejak dahulu lagi tetapi isu memboikot produk bukan Islam tidak benar sama sekali.

Itu pendedahan oleh Presiden MIC kepada MalaysiaGazette sambil menafikan dakwaan Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP kononnya UMNO dan Pas menyokong kempen memboikot barangan buatan bukan Islam.

Kata Vigneswaran yang juga Yang Dipertua Dewan Negara, beliau sememangnya tidak nampak tindakan menyokong serta mempromosi barangan Muslim bersamaan dengan memboikot produk bukan Islam dan Melayu.

“Sudah tentu saya tanya apabila isu ini timbul, saya terus bertanya kepada Pas, kepada UMNO di hadapan pimpinan MCA sendiri. Kami juga mahu jawapan seandainya apa yang diperkatakan ini benar.

“Sebaliknya kami di beritahu tidak ada langsung usaha memboikot sebaliknya hanya memberikan sokongan kepada golongan usahawan muda bumiputra untuk lebih berjaya dalam perniagaan mereka.

“Ini kerana pada pendapat mereka, kerajaan ketika ini tidak melakukan usaha yang cukup baik bagi mempromosi produk golongan ini sehingga parti politik pula yang terpaksa mengambil inisiatif sedemikian.

“Anda ada kuasa, anda juga Menteri Kewangan, mungkin ada baiknya untuk kaji apakah jalan terbaik bagi mempromosi dan membantu golongan bumiputra, janganlah bagi komen tidak adil seperti ini,” katanya hari ini.

Mesyuarat MIC dan Pas baru-baru ini.

Hari ini, Guan Eng mengecam MCA dan MIC kerana tidak menentang dan secara terang-terangan menyokong UMNO dan Pas bagi kempen memboikot barangan buatan bukan Islam.

Guan Eng juga mengkritik pemimpin-pemimpin Pas dan UMNO yang terus memberi sokongan kepada kempen tersebut.

Dalam pada itu, kata Vigneswaran lagi, kerajaan seharusnya memberi perhatian lebih khusus dalam menangani isu itu daripada cubaan menyalahkan parti politik khasnya pembangkang.

“Jika kerajaan pada masa ini mampu tampil memberikan cadangan jauh lagi bernas dan bermanfaat, mengapa pula parti politik seperti UMNO dan Pas promosi dan bantu golongan bumiputra?

“Saya rasa anda mempunyai peluang lebih ‘cerah’ untuk selesaikan isu ini. Banyak sangat spekulasi dan dakwaan tidak betul sehingga meresahkan rakyat. Jangan buat begini kepada pengundi anda,” ujarnya. –MalaysiaGazette





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan