Header Ads

ads header

Flash News

Kenapa aku kata cara berfikir penyokong PH bodoh? AMANAH paling bodoh ada sikit agama tapi kuat nafsu


MP Pembangkang (PAS+BN) tidak sokong usul bantu OKU..? APA DAA!! Ada ka patut!

Baru2 ni menteri cina ( maaf kasar banyak) senaraikan MP2 yang tidak sokong bantuan OKU ,siap pesan jangan main politik dalam isu kebajikan.Dengar mcm baik dah kan ? tapi hakikatnya itu lah kelicikan mereka dalam menutup kes MP kerajaan yang tidak hadir, sekaligus tembak MP2 pembangkang yg tidak sokong usul itu....

Antara senarai yg tidak sokong adalah YB Siti Zailah..korang kenal kan Yb zailah mcm mana dalam parlimen ? Paling lantang dalam mempertengahkan hak2 orang islam, seperti pemakaian muslimah pramugari , sosial dan sebagainya..

Tiba² YB Zailah tersenarai yang menolak bajet belanjawan kementerian pembangunan manusia ,keluarga dan masyarakat yg di bawahnya membantu golongan2 OKU, ibu tunggal, keluarga miskin, warga emas dn lain2..

Korang tak rasa pelik ? Yb yang paling lantang pertahankan hak manusia, tiba² tidak sokong bajet belanjawan ?

SEBENARNYA Belanjawan 2020 yang dibentang ini banyak lompong dan kesangsian. Antaranya, peruntukan dipotong untuk belanja Pemulihan Dalam Komuniti (PDK OKU), wang saku kanak-kanak dan warga emas, agenda sosioekonomi keluarga miskin, taska OKU dan lain-lain, sebaliknya ditambah secara mendadak pada perbelanjaan aset dan dilambakkan dalam satu dua program khusus (rujuk B48).

Jadi pembangkang mahukan belanjawan di cadangkan pada yg LEBIH BAIK . Sebb itu mereka tolak belanjawan dalam parlimen tempoh hari.

Nampak? ingat pembangkang ni JAHAT sngat sampai tak nak sokong belanjawan pada golongan yg memerlukan ? Usul mengundi umur 18 tahun pun, pembangkang sokong asalkan benda yg baik. ini kan pulak mengenai bantuan golongan2 yg memerlukan..

Ada otak pikiaq la....

Jadi korang nampak dah siapa yang JAHAT ?

1 lagi pasal MP2 kerajaan yang tidak hadir masa mengundi cadangan tu..itu nk kira mcm mana ? Kira mereka ni tidak sokong la kan ?

Seramai 107 Ahli Parlimen (MP) PH tidak hadir.

- 37 daripada 50 MP PKR tidak hadir.

- 30 daripada 42 MP DAP tidak hadir.

- 24 daripada 26 MP PPBM tidak hadir.

- 9 daripada 11 MP AMANAH tidak hadir.

- 7 daripada 9 MP Warisan tidak hadir.

- Menteri KPWKM, Wan Azizah Wan Ismail sendiri tidak hadir.

- Seramai 42 Menteri dan Timbalan Menteri daripada keseluruhan 47 Jemaah Menteri tidak hadir.

Mereka2 ni tidak hadir parlimen, automatik mereka tidak mengundi sokong atau tidak..

Tapi yg mereka tunjuk pada DUNIA adalah MP pembangkang yg tidak sokong . Nak tutup kes MP kerajaan tidak hadir, nk tutup kes Abu chen peng

Nampak permainan DAP.?

LICIK SERUPA KOMUNIS !!




MR :  ............




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan