Header Ads

ads header

Flash News

‘Saya dah jadi PM, jika PAS mahu sokong terima kasihlah’


Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak tahu menahu langkah PAS untuk membawa usul “undi percaya” bagi menyokong kepimpinannya pada persidangan Dewan Rakyat, bulan depan.

Bagiamanapun, Dr Mahathir berkata beliau mengalu-alukan sokongan tersebut.

“Saya tidak tahu apa yang akan mereka (PAS) lakukan.

“Saya sudah menjadi perdana menteri. Jika mereka mahu menyokong saya, terima kasihlah,” katanya ringkas.

Sabtu lalu, Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man dilaporkan berkata, ahli parlimen parti itu akan membawa usul undi percaya bagi menyokong kepimpinan Mahathir ke persidangan Dewan Rakyat pada bulan depan.

Katanya, usul menyokong kepimpinan perdana menteri sehingga tamat penggal ini bertujuan menjamin kestabilan politik dan ekonomi negara yang menurutnya terdapat banyak kemelut belum selesai.

PAS secara terbuka menyuarakan sokongan kepada kepimpinan Mahathir sebagai perdana menteri sehingga mandat pentadbiran pimpinan Pakatan Harapan tamat pada 2023.

Umno juga turut dilaporkan tidak menolak kemungkinan menyokong usul “undi percaya” yang akan dibawakan PAS itu , sekiranya ia memberi manfaat kepada rakyat.

Bagaimanapun, timbalan presidennya, Mohamad Hasan berkata, Umno akan mendapatkan penjelasan PAS terlebih dahulu dalam mesyuarat Muafakat Nasional, sebelum membuat keputusan secara bersama.


MR :  Undi Percaya = Undi Tak percaya... hanya dalam bentu positif aje.. Mahathir nak permainan ini nak lihat siapa dalam PH yang akan di'hitam'kan


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan