Header Ads

ads header

Flash News

Strategi Pecahkan PH, Jangan Makan Diri


Ramai bertanya saya berkenaan Pakatan Nasional (PN)? Adakah Muafakat Nasional akan ditinggalkan? Macam-macam persolaan timbul dengan pendedahan audio Zahid.

Saya cakap tenang.. Ada beberapa perkara yang perlu difahami.
1.  PAS tak akan menjadi kerajaan bersama dengan sesiapa melalui pintu belakang. Ini sangat jelas.
2.  PKR pecah 2 -- ini memang dah diketahui umum
3.  PH makin celaru, Majlis Presiden PH dah lama tak bermesyuarat. kata mudahnya sudah tak berfungsi lagi.
4.  DAP makin tersempit, DAP kini adalah liabiliti kepada PH - Orang Melayu islam sudah merasakan DAP adalah ancaman.
5.  Tun Mahathir makin ke arah diktotor, Geng Anwar makin giat menjatuhkan Tun. Makna yang jelas Melayu dalam PH terbelah 2.
6.  Kuasa dan pengaruh Anwar makin menipis.
banyak lagi, satu tonjolkan 6 asas utama.

Untuk mencepatkan PRU-15 perlu ada satu pemangkin dan PN itu adalah pemngkinnya. Sebelum saya panjang perkara ini perlu difahami dalam PAS ada Majlis Syura yang menjadi penentu kepada sebarang keputusan disamping ada Unit Kajian & Strategi serta PGS. Ini semuanya tidak mengubah rupa bentuk PAS secara total kepada arah yang lain melainkan berdasarkan perinsip yang jelas. Sebelum dan selepas wujud parti AMANAH, PAS tak pernah berubah rupa bentuk asalnya. Itu perlu difahami.

Kenapa ada PN?

PN itu adalah pemangkin (orang kata pyswar) untuk menjahanamkan PH. BN/UMNO juga sangat hebat dari segi strateginya. hanya masalah dalam BN/UMNO banyak kepala dan puak. Pendedahan audio Zahid tanpa sebarang kencaman daripada majlis tetinggi UMNO untuk tindakan disiplin adal 'klu' itu adalah sebahagian drp 'pelan' nak menjahanamkan PH.

Saya nampak isu ini menjadi. PH walaupun nampak diam, Mahathir tak ulas dan pimpinan PH cuba 'mati'kan isu ini tetapi sangat mengoncangkan dalaman mereka. Mereka tak boleh menjangka cara mana kerajaan PH akan tumbang.


Tak hairan beberapa hari lalu, pimpinan AMANAH ziarahi veteran PAS yang pernah menerajui lajnah Kajian & Strategi PAS untuk mendapatkan 'klu' tentang PN yang heboh sekarang.

Saya harap strategi nak pecahkan PH ini, jangan pula makan diri sehingga berlaku pergolakkan yang hebat terutamanya dalam UMNO. Bukan PH yang pecah, UMNO pula terpecah.







Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. Umno & Pas perlu ingat 2 parti ini jgn mendabik dada nak pecahkan Ph kononnya..jgn2 taktik itu makan diri sendiri.. Umno/Pas perlu sedar 2 parti ini boleh di bubarkan sebelum pru15 nnti sebab telah menyalahi perundangan pendaftaran ros menggunakan wang haram semasa pilihanraya thn yg lepas..

    BalasPadam
    Balasan
    1. PRU yg lepas ritu PAN parti baru mana dtg duit woi. Pakai wang DAP ka tu? Tu bkn wang haram dah tu, tapi tu haram jadah.

      Padam
  2. PRU yg lepas ritu PAN parti baru mana dtg duit woi. Pakai wang DAP ka tu? Tu bkn wang haram dah tu, tapi tu haram jadah.

    BalasPadam