Header Ads

ads header

Flash News

Sudah Memeluk Agama Islam, Louisa Chong Tidak Berpuutus Asa Menjaga Suaminya Yang Koma… (bersama video)


Saya tidak pernah pvtus asa”. Itu kata-kata semangat pelakon dan pelawak, Louisa Chong apabila berdepan dengan dugaan untuk menjaga suaminya, Hamid Samad yang menghid4p peny4kit angin ahm4r (str0k) sejak beberapa tahun lalu.

Sudah pun memeluk agama Islam, Louisa atau nama Islamnya, Louisa Alissa Chong Abdullah telah diberi kekuatan olehNya dalam menjaga suami tersayang.

“Suami saya menghid4p tiga str0k dan ia sangat ser1us sehingga munt4h dar4h dan akh1rnya k0ma.





“Ketika dia k0ma, saya tak tahu nak buat apa. Kalau saya cerita, nanti orang kata saya minta s1mpati, yalah sebagai seorang yang bergelar selebriti, kan. Saya tak ada niat sebegitu untuk minta s1mpati,” kongsinya.

Pendedahan tersebut dibuat menerusi saluran YouTube, JayIbrahim Al Islam yang dimuat naik Disember lalu.

Jelasnya, dia tetap reda dengan ujian dari Allah dan tidak mahu meminta simp4ti dari mana-mana pihak meski bergelar seorang selebriti.

“Jadi, sekiranya ada di antara kalian yang saIah seorang ahli keluarga mengalami peny4kit serius seperti ini, boleh belajar dari pengalaman saya.

“Saya tak kata saya seorang yang alim, tapi saya percaya sebagai seorang muaalaf, saya tak pernah putvs asa dan ketika itu saya reda jika Allah nak tar1k ny4wa suami saya,” katanya s3bak.

Mahu menjadi seorang hamba Allah yang kuat, anak kelahiran Perak ini bersyukur kerana dengan berkat doa dan kesabaranya selama ini, suaminya kini mampu berjalan secara perlahan-lahan.

“Syukur Alahamdulillah selama ini Allah jaga suami saya. Sehingga kini, suami saya sudah boleh berjalan dan saya boleh jejak kaki ke Tanah Suci. Alhamdulillah.

“Walaupun dalam keadaan berkerusi roda, tapi suami saya tetap berusaha untuk berjalan dengan satu kaki yang tar1k satu kaki.

“Apa jua cab4ran dan r1ntangan yang kita lalui dalam kehidupan, kita mesti ingat kepercayaan pada Allah dan saya tidak pernah berputvs asa, saya terima dengan reda ujian dari Allah.

“Sebab Allah amat sayang pada hambaNya sebab itu Dia beri dvgaan dan cab4ran pada kita,” akhirinya. 
 
 
Sumber: YOUTUBE DOKUMENTARI LOUISA CHONG PART 1 via MH via Geng Dedah



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Semoga Allah menolong puan Louisa Chong dan menyembuhkan semua penyakit suami puan dengan segera. Amin.

    BalasPadam
  2. Tolong ajar saya sebagai blogger..saya nak sgt jadi penulis

    BalasPadam