Header Ads

ads header

Flash News

Surat Terbuka Untuk Saudara Muhammad Sajjad Bin Kamaruz Zaman

سورت تربوك اونتوق ساودارا محمد سججد بن كامروز زمان

Ke Hadapan Saudara Muhammad Sajad Kamaruzzaman,

Saudara,

1. Sejak tadi saya sangat marah. Marah kerana baru dapat tahu agama kita sedang dipersendakan oleh seorang individu transgender. Bahasa mudahnya, orang laki tukar jadi perempuan. Saudaralah orangnya itu.

2. Saya tahu saudara sangat popular dan kaya. Kerana kekayaan saudara tu, saudara gunakan untuk kaburi pengikut saudara untuk sokong perbuatan haram ini. Dan tujuan tulisan ini untuk hentikan keegooan saudara yang selama ini merasakan apa yang saudara buat tu tak salah.

3. Dan selama ini kita sudah terlalu berlembut dengan saudara ni. Hingga kemuncak saudara persendakan agama ini di tanah haram Mekah. Bertelekung dan menunaikan umrah sebagai seorang perempuan walaupun saudara seorang lelaki. Kemuncak penghinaan kepada tuhan di  Baitullah.

4. Biadap. Sangat biadap. Saya tidak boleh bayang saudara seorang lelaki dengan selambanya masuk tandas wanita. Bayangkan pula waktu tu, saudara melihat aurat isteri orang lain atau saudara perempuan orang lain. Tidak ada lelaki rasional akan biarkan kegilaan ini berlaku. Belum campur isu duduk di saf perempuan dan seumpamanya. Sangat biadap dan mengundang murka Allah!
5. Yang paling menimbulkan kemarahan saya ialah kejahilan saudara berhujah. Kononnya kalau saudara salah, pasti saudara akan dihukum tuhan di Mekah. Saudara sebut “kalau saya dosa, Allah bayar cash saya kat sini”.

6. Mari sini saya beritahu, Abu Jahal dan Abu Lahab juga duduk di Mekah. Mereka tidak ditimpa musibah on the spot walaupun perangi nabi di Mekah. Tapi lihat, bagaimana kematian Abu Jahal dan Abu Lahab. Kedua duanya mati dalam keadaan hina. Saudara mahu mati dihina sebegitukah?

7. Saudara, bertaubatlah segera kepada Allah. Apa yang saudara takutkan kalau bertaubat ni? Takut perniagaan melingkup kerana tak dapat dah jual bengkung dan kosmetik kecantikan? Ittaqullah. Bertaqwalah kepada Allah saudara. Kekayaan itu tidak boleh di bawa masuk ke dalam lubang kubur pun saudara.

8. Ingatlah saudara, Allah yang bagi saudara kaya. Allah juga boleh miskinkan dan papa kedanakan saudara. Saudara jangan bongkak dan takabbur.  Sudah jauh saudara ni dari jalan yang lurus.

9. Selama ini, saudara sedar tak yang saudara hanya menyemarakkan lagi maksiat di tanah air ini? Betapa ramai orang lelaki terinspirasi nak jadi perempuan jadian hanya kerana terpengaruh dengan saudara? Tidakkah saudara risau dosa kering akibat dari pengaruh saudara kepada perbuataan jahat ini? Kalau maksiat seorang diri, ulama bahaskan ianya tidak seteruk maksiat yang dipamer dan dibanggakan. Minta maaf saudara, saya harap saudara faham perlunya bertaubat sebelum kematian menjemput.

10. Apa saudara tidak fikir kami akan kafankan saudara sebagai lelaki nanti? Kami akan solatkan sebagai lelaki? Tukang mandi saudara nanti juga lelaki? Kami sesekali tidak akan melayan saudara sebagai perempuan kerana asal kelahiran saudara adalah seorang lelaki. Cukuplah saudara. Segerakanlah taubat.

11. Kalau saudara perlukan bimbingan. Kami boleh tunjuk ajar. Selama ini kami beri peluang untuk saudara dapat dengar nasihat secara lembut. Tokoh agama seperti Ebit Lew pun dah nasihatkan saudara. Allah sayang saudara. Cuma kali ini saudara sangat melampau. Jangan kerana saudara, kita semua ditimpa musibah dan bencana.

12. Allah berfirman, takutlah musibah yang tidak hanya menimpa khusus kepada orang yang zalim sahaja. Saudara tahu tak maksud zalim tu? Zalim tu tidak meletakkan sesuatu pada tempatnya. Saudara seorang yang zalim. Saudara lelaki, tapi berpakaian dan bersolek seperti wanita. Zalim namanya tu. Dan kami tidak mahu kami ditimpa bencana asbab dari perbuataan zalim saudara.

13. Sekali lagi, sebagaimana lantangnya Nabi Musa dan Nabi Ibrahim menyeru kepada Firaun dan Namrud untuk bertaubat, sebegitu juga lantangnya seruan ini.  Seruan ini juga adalah “qaulan layyina” , perkataan yang lembut. Bahasa ini lembut, namun seruannya lantang dan tegas.

14. Kalau saudara tidak mahu bertaubat . Tiada jalan lain kami boleh lakukan selain berdoa dan sekaligus menggerakkan kempen boikot besar besaran perniagaan saudara. Mudah mudahan dengan itu, saudara baru sedar, kekayaan itu tidak boleh mendatangkan kebahagiaan. Kembalilah kepada asal kejadianmu. Jadilah lelaki yang sejati, saudara Sajjad !

Ustaz Hakim Avengers






Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan