Header Ads

ads header

Flash News

Italy Sudah Tiada Harapan


Negara yang mempunyai kelengkapan perubatan antara terbaik dunia pon sudah kalah dengan serangan epidemik virus maut ini. Dianggarkan lebih 700 lebih manusia mati di italy dalam tempoh sehari...!!

Lebih 5000 kes positif baru pula dilaporkan setiap hari. Kakitangan kesihatan mereka juga banyak menjadi mangsa dan barisan Frontline mereka sudah lumpuh. Menteri Italy menangis mengumumkan "serah diri" kerajaan italy kepada makhluk halus bergelar covid19 ini.

Semuanya angkara apa???

Angkara bermula pada peringkat awal wabak ini, rakyat itali tidak prihatin dan bersikap sambil lewa.

Bila kes positif meningkat secara mendadak atau gelombang kedua, begitu ramai yg panic shopping, ramai yg bergerak pulang ke kampung halaman selepas kerajaan ingin mengumumkan kawalan pergerakkan. Ya, sama seperti apa yang tengah berlaku di Malaysia sekarang! Sebijik...!!
Malaysia sedang meniti takdir yang sama seperti italy. Nauzubillah ! Tapi masih lagi ramai rakyat yang bodoh dan degil, bersesak di pasar, bukak gerai tepi jalan. Polis halau pon buat bodoh.

Mohon #MKN segerakan ambil tindakan penguatkuasaan dgn tegas dan kekerasan. Tolong lah!! Kami sebagai rakyat yg sudah menyokong hasrat kerajaan sangat merayu ambil tindakan keras kepada makhluk yg masih berdegil.

Tolonggg! Tolong putuskan rantaian covid 19 ini segera sebelum Segalanya sudah terlewat. Tolong total lockdown atau kita juga akan menyerah kalah bulan depan. Allahurabbi.
Tolong kami ya Allah. Ampunkan dosa-dosa kami

#StayAtHome
!!
#TotalLockdownIsOnlyWay





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. bagaimana dengan peniaga warong makanan tak ada pendapatan langsong sama juga peniaga pasar malam anak anak kecil nak makan tapi tak ada duit nak beli bantuan pun tak ada lama kelamaan mati kebuluran renong renong kan lah

    BalasPadam