Header Ads

Header ADS

Jelas Terbukti Mahathir Dan Guan Eng Berbohong Mengenai Kedudukan Kewangan Negara


Terbukti akhirnya sebenarnya cerita negara ada masalah kewangan sememangnya penipuan Tun Dr Mahathir Mohamad dan Lim Guan Eng. Negara diserahkan oleh Dato’ Sri Najib Tun Razak pada Pakatan Harapan dalam keadaan baik.

Pengumuman pakej rangsangan ekonomi sebanyak 250 bilion jelas menunjukkan bahawa ianya datang daripada penjualan aset, pinjaman, penerbitan bond, penjarahan duit petronas dan macam-macam sumber yang Pakatan Harapan lakukan semasa 22 bulan memerintah.

250 bilion hampir pendapatan negara setahun, sedangkan pendapatan negara tinggal 1/3 untuk petroleum, pertumbuhan ekonomi merudum, kehilangan pendapatan akibat kesan kegawatan ekonomi dan kesan Covid-19.

Pengumuman Perdana Menteri hari ini jelas menunjukkan bahawa wang yang bakal dibelanjakan bukan dari unjuran pendapatan sangat tetapi duit yang sudah di tangan dan menjadi tanda tanya dimana ianya disimpan. Terima kasih Dato’ Sri Najib kerana meninggalkan negara dalam keadaan baik dan membolehkan kita berhadapan dengan situasi penat sekarang.

Apapun, kita kena ucap tahniah juga kepada YAB Perdana Menteri kerana berani mengambil risiko membelanjakan duit dengan jumlah yang sangat besar tersebut dikala sebahagian besar rakyat didalam keadaan sangat memerlukan. Sekiranya negara masih diperintah oleh Dr Mahathir, sudah pasti keutamaan akan diberikan untuk menyelamatkan kroni-kroni beliau berbanding rakyat terbanyak.

Terima kasih Tan Sri Muhiyiddin kerana banyak mendengar pandangan Dato’ Sri Najib, Tengku Razaleigh Hamzah, dan mendengar suara rakyat biasa dibawah yang terjejas akibat wabak Covid-19 ini. Masih belum terlambat untuk mula melakukan benda yang betul buat rakyat. Terima kasih.

Dato’ Lokman Noor b. Adam
Presiden
Laskar Siber Malaysia


MR :  PH hancing perlu dilupakan.. biar pupus


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


49 ulasan:

  1. DAP senyap dan kunci mulut terus.Kenapa?
    Bunyi jauh-jauhpun dari mulut PAN

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berani nk bka mulut..mahadir ngan guan eng.ni kafir serani memang nk musnahkan Malaysia.mintak balik asek yg diaorang jual tu..pulangkan balik pada rakyat..tidak sumbat je dalam penjara.

      Padam
    2. Betul,rampas je balik semua eset yg diaorg jual tu. Tanah, hotel, ladang semua nya

      Padam
    3. PH hanya pandai bohong rakyat

      Padam
  2. Semogga perdana mentri tansri muhiyidin selalu sehat dan di panjang kan umornya untuk negara malaisia ....amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin Ya-Allah.
      Permudahknlah segala urusan PM-8 mengharungi segala bentuk ujian-Mu bersama rakyat2 Malaysia

      Padam
  3. Syukur alhamdulillah semoga dipermudahkan segala urusan sehariannya juga kepada tan Sri pm sehat2 hendaknya dan di panjangkan umur

    BalasPadam
  4. Sememangnya pakej ransangan ekonomi ini teramat mesra dan berkeperihatinan thdp rakyat...syukur alhamdulillah dn tqaseh kpd pimpinan PM TS Muhyiddin...

    BalasPadam
  5. Jika kamu (PM) MEMERINTAH DAN MENJALANKAN TANGGUJAWAB DENGAN AMANAH DAN ADIL,,NASCAYA ALLAH AKAN MELINDUNGI MU DI AKHIRAT KELAK,,DOA KU UTK MU PM

    BalasPadam
  6. alhamdulillah... semoga Allah dipermudahkan segala urusan2 Nyee aminnnnn Yaaa rabbal aalaminnn

    BalasPadam
  7. Ya raRabb Alamin 😊🌹

    BalasPadam
  8. bukan senang menjaga amanah. sbagai pmimpin kita brdoa agar beliau diberikan ptunjuk yg baik untuk mnjaga amanah tersebut. t kasih pm, prihatin kpada negara dn kbajikan rakyat.

    BalasPadam
  9. Terima Kasih tak terhingga kpd Yab TS Muhyiddin Yasin yg amat prihatin kpd rakyat Malaysia.Semoga PM kita sentiasa sihat dan dilindungi Allah SWT..AAMIIN

    BalasPadam
  10. semoga tidak ada masaalah kewangan yang perlu dihadapi lagi oleh kerajaan pada masa akan datang.

    BalasPadam
  11. Lobak Man goblok,,ko tu yang bengong, akal pendek nafsu besar,kalau dulu.ko yang mati2 sokong kerajaan pintu belakang PN yang berkuasa sekarang,,tentu ko.x kena buang,,kekal sebagai MT umno,,ini ko bercakap backing umno pai ke luar air lior basi pun.x guna,,npk tu mengending nak masuk UMNO, tapi malu,,tunggu org pelawa lh tuu,,pegi lah, x ada org mcm ko.UMNO.jauh.lebih.aman,,tunggulah.Najib jadi PM.semula hehehe,,yang.ko sebuk kata guan eng dan mahathir meniup hal kewangan tu, ko tau mana,,ko.bekas menteri kewangan ker,,ker ko.ada teropong sakti,,kalau Mahyuddin yang dakwa, boleh lah rakyat percaya,,ini.orang buangan umno,,hampas yang bercakap,dh tentu meniup, nk.bodek lah,Zahid nk ambil semula ker Lobak.Man nie,,Hairy Jam pun meluat tgk.ko,,

    BalasPadam
  12. Apabila para penipu membentuk Pee H, rakyat menjadi mangsa kencing mereka. Hancing seluruh negara.

    BalasPadam
  13. Saya bersyukur pada allah swt..inilah pentadbiran yang baik dan ada kejujuran yang agak tinggi sepanjang hidup saya.tingkatkan lagi. Terima kasih PM TS Muhyidin...alhamdulillah

    BalasPadam
  14. Pan ibarat kuda belang dlm ph x pakai satu apa pun.

    BalasPadam
  15. Pemimpin yg sekarang bagi gula2 pada rakyat tu dulu pun menteri kanan dalam ph..
    Termasuk bbrapa menteri kanan.
    Buat masa ni tak payah lah nak tunjuk hebat sangat.
    Menkew tu pun kalau diiukutkan jawatan, baru nak belek2 file, maknanya baru nak tahu apa yg ada kat perbendaharaan negara.

    LKS minta sidang tergempar.
    Senyap....
    Stay at home.

    Jadi kita tunggulah perbahasan dalam dewan rakyat nanti.

    Sekarang ini negara kita dah bercelaru.
    Bukan saja sbb covid19

    Tapi sikap pemimpin yg gila kuasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini lagi pemutar belit macai dapig..kita rakyat malaysia merasakan biarlah rakyat merasa habuan negara daripada di gunakan untuk kejatuhan Islam dan diberi kepada kroni2 pakatan hancing..

      Padam
  16. semoga allah panjangkan usia tan seri dato seri hj.mahyudin bin yasin...dan di kurniakan dengan kesihatan yg berpanjangan..iklas dari rakyat kepada pemimpin pn...

    BalasPadam
  17. Tk pm semoga Allah berikan kesihatan Pm baik.Tk Allah kerana membuka peluang pd Pm .supaya Allah berikan kesihatan pd Pm ku .Ya Allah semoga pm sihat dan dapat menerajui Malaysia sehingga wabak ini berakhir dan menerajui ng kembali Aman Damai dan ekonomi Malaysia meningkat kembali....Tk Allah Aamiin YRA

    BalasPadam
  18. jangan hidup penti'gkan diri sendiri

    BalasPadam
  19. semoga pjg Umur tan Sri muhyiddin yassin

    BalasPadam
  20. Tak payah cerita busuk membusukkan pada masa ini sama sama kita menjaga negara dlm keadaan gawat sekarang ini covid 19 sdh merajalela di negara kita skarang ini

    BalasPadam
  21. Amin Alhamdululilah semoga pm sihat selalu dari rakyat marhain

    BalasPadam
  22. Alhamdulillah..tima kasih pm 8.moga negara kita akan berakhir dari wabak covid 19.

    BalasPadam
  23. mana ada sampai 250b, yg ada hanya 25b saja

    BalasPadam
  24. T.k semoga dipanjangkan umur rakyat sehat sejahtera

    BalasPadam
  25. Selama ni ph kencing 1 malaysia. Baru rakyat Malaysia tahu.

    BalasPadam
  26. Ini semua politik, dunia politik yg busuk. masing2 ada macai masing2 yg macai sana menyalak kencing, yg macai sini menyalak penyamun,same teruk jer

    BalasPadam
  27. Terima kasih pm malaysia dan pakatan nasional, rakyat terus menyokong, dan berdoa kami rakyat malaysia tercinta ini sentiasa mendapat perihatin, dari pemimpin pemimpin negara malaysia..

    BalasPadam
  28. DSN amik jurusan ekonomi kot

    BalasPadam
  29. kami orang sabah tetap penderian sendiri..mahu kemajuan..bukan di jadi kan seperti kerbau di tarik tali

    BalasPadam
  30. Kalau Mahathir dan Guan Eng berbohong pastilah Muhyidin pun termasuk golongan yg berbohong tu sekali. mereka kan satu team dulu.

    BalasPadam
  31. Macai dsn pun nak sebok jugak, biarlah tan sri muhyiddin sebagai pm,jgn mimpi la dsn oii

    BalasPadam
  32. Pm yang terbaik sekarang ini, yang lepas tu semua tak boleh pakai ambil kesempatan curi duit rakyat semasa ada kuasa

    BalasPadam
  33. aku betul xfhm manusia zaman sekarang...xperlu nkbsokong mane2...xperlu nk herdik sape2...kite tgk dri kte sndri....dh mcm lmbu cocok hidung je...mane y ade bau2 dt korg puji mggunung...mane y dh trjelepok jatuh trsungkur...korg hina2...hati2 fitnah dajjal akhir zaman ni....bkn nk sok9ng sape2...mase umno trsungkur dlu pn korg ckp cm2...klu btul setia pda satu prti2...xprlu brpaling tdah...mase sng ade...mase ssh kkal brsame...ni x..xde pndirian lgsung....semua jnis ats pgar...aku xslahkn mne2 pm...aku slhkn rkyat malaysia sndri...ade akal nilai sndri...mase pm bg dt...mlalh msing2...pm trbaiklh apelh...ble die bt slh plak nnti...cm2 jgaklh korg kutuk...lu pklah baik2...

    BalasPadam
  34. Korg kutuk2 itu ini itu ini,, tp korg dpt duit jga kan, kmi org sabah mahukn kmajuan,kmi jd cctv je,, spa yg lbh d prcyai,, kmipn xnk ktjnggln kemjuan

    BalasPadam
  35. Kita dh di beri oleh allah segala gala nya pndek kata semulia mulia kejadian oleh itu kta gunakanya dgn sebaik mungkin yg slebihnya kta serahkan pda yg maha esa...tk pyah nk kta sdia itu sidia ini yg pnting sang rakyat jln kan pranan sebagai rkyat sang pemimpin jlnkn pranan sebagai pmmpin yg pnting semuanya kejln yg kebaikkn brsama....insyaallah keamanan kedamaian kemajuan kestabillan psti mnjelma.q

    BalasPadam
  36. Pm8 yang tepat rahmat dari Allah SWT dan pemimpin PH yang tumbang tepat pada masa 22 bulan sebab penipu pada rakyat tu tanda nya Allah SWT tunjuk kan pada kita semua agar jangan kena tipu lagi selepas ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah la nak taksub sangat dgn tokoh mana2 pm8 ni pun dulu dari ph jugak..kalau ph kaki tipu pm8 ni pun dulu tak ke termasuk jugak ke?? Ha ibarat meludah ke langit,tu pasal jgn taksub dgn politik, jadi natural ja sudah

      Padam
  37. Kerajaan wajar tubuh Suruhanjaya siasatan Diraja utk menyiasat kerosakan yg telah dibuat oleh LGE,..

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.