Header Ads

ads header

Flash News

Jemaah tabligh laung azan dalam wad, solat jemaah & dengar cakap doktor


Sekumpulan jemaah tabligh yang menerima rawatan di hospital seluruh negara sentiasa mengisi masa terluang mereka dengan melakukan amal ibadah ketika menjalani proses kuarantin akibat Covid-19.

Terbaru, dua keping gambar mereka di dalam wad Hospital Sungai Buloh (HSB) dimuat naik seorang doktor perubatan yang kelihatan sedang melaungkankan azan sebelum menunaikan solat berjemaah.
“Pagi yang mendamaikan. Azan Subuh berkumandang di setiap cubicle. Setiap cubicle melambangkan tempat yang berbeza. Solat berjemaah dengan jarak satu meter berpisah antara satu sama lain,” tulis Amirul Asyraf.
Menurut Amirul, kira-kira 576 individu disahkan positif selepas hadir ke perhimpunan ijtimak di Masjid Jamek Seri Petaling yang berlangsung pada 28 Februari hingga 1 Mac lalu.

Posting berkenaan menerima 1,500 tanda suka dan 938 perkongsian serta komen netizen yang rata-rata mendoakan agar petugas perubatan dan para pesakit dilindungi Allah SWT.

“Aku yang bagi usrah kali ni..” – Doktor


Moga cepat sembuh semua!


Bukan semua tak dengar cakap


Rehatlah…



Sumber : Amirul Asyraf




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan