Header Ads

ads header

Flash News

Kawalan bantu KKM selepas orang ramai tak laksana nasihat, kata KP kesihatan



KUALA LUMPUR: Keputusan kerajaan melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan diharap dapat membantu Kementerian Kesihatan (KKM) untuk memantapkan kawalan bagi menangani penularan Covid-19 yang melanda negara ketika ini, kata Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah.

Beliau berkata melalui perintah bawah Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit dan Akta Polis, KKM dapat melaksanakan sekatan pergerakan untuk mengelak rangkaian penularan penyakit itu seperti di perhimpunan awam.

“Nasihat untuk mengambil langkah-langkah pencegahan dan menjaga kebersihan telah lama disaran oleh KKM tetapi orang ramai masih tidak melaksanakan amalan tersebut,” katanya ketika dihubungi Bernama.

Semalam Perdana Menteri Muhyiddin Yassin mengisytiharkan Malaysia akan mengenakan Perintah Kawalan Pergerakan berkuat kuasa mulai 18 hingga 31 Mac di seluruh negara bagi mengekang penularan COVID-19.
Setakat 12 tengah hari tadi, sebanyak 125 kes positif baru dilaporkan menjadikan jumlah kumulatif di Malaysia meningkat kepada 553 kes.


MR :  Ini sebenarnya yang bekerja semenjak PH dahulu... Bukan Orang politik macam Dr Zul


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. KERAjaan Pee H telah membenarkan rakyat China Komunis bersama virus Covid-19 memasuki negara Kita walaupun Kita semua membantah tindakan bodoh melampau dan berbahaya Pee H tersebut tetapi Pee H tidak peduli kerana rakyat China Komunis lebih penting dari nyawa rakyat negara Kita sendiri.

    Akibatnya sekarang Covid-19 merebak ke negara Kita dan rakyat negara Kita hidup menderita. Bilangan pesakit Covid-19 semakin meningkat. Jika keadaan semakin teruk, mungkin perintah berkurung akan dilaksanakan.

    Ini membuktikan KERAjaan Pee H adalah kerajaan yang sangat bodoh dan mementingkan diri sahaja. Atuk Kerala sebagai doktor juga adalah doktor bodoh berlapis-lapis kerana membenarkan rakyat China Komunis membawa penyakit virus masuk ke negara ini.

    Alhamdulillah KERAjaan Pee H telah tumbang baham tanah. Ini membuktikan Pee H adalah KERAaan Pee H adalah kerajaan pintu tandas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembetulan:

      Ini membuktikan Pee H adalah KERAjaan pintu tandas

      Padam