Header Ads

ads header

Flash News

Larangan bawa pulang makanan di 3 daerah Pahang mulai Selasa


KUANTAN: Semua premis makanan di daerah Jerantut, Pekan dan Raub tidak dibenarkan melakukan operasi penjualan bawa pulang atau “takeaway” mulai Selasa ini, kata Setiausaha Kerajaan Pahang, Sallehuddin Ishak.

Beliau berkata, arahan itu turut meliputi restoran makanan segera di 3 daerah terbabit dan berkuat kuasa sehingga Putrajaya menarik balik perintah kawalan pergerakan (PKP) bagi membendung penularan Covid-19.

“Arahan ini dilaksanakan untuk memperketatkan operasi premis menjual makanan di daerah terlibat kerana jumlah Covid-19 di Jerantut dan Pekan yang tertinggi di Pahang, manakala situasi penularan membimbangkan dicatat di Raub.

“Sepanjang arahan ini berkuat kuasa, hanya perkhidmatan secara penghantaran saja dibenarkan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Sallehuddin berkata, sepanjang penguatkuasaan arahan itu, pihak berkuasa tempatan perlu mengambil tindakan tegas untuk memastikan ia dipatuhi.

PKP yang bermula 18 Mac lalu sepatutnya berakhir 31 Mac ini, tetapi ia dilanjutkan sehingga 14 April ini.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan