Header Ads

ads header

Flash News

Macai PH jangan bodoh, kalau pemimpin kamu tak setuju jangan sebar fitnah


Ramai pimpinan PH terutama daripada DAP tak setuju penggunaan ATM membantu menguatkuasa "Stay at Home". Dalam perkara ini pro dan kontra dan apabila kerajaan memutuskan perlu kerajaan melihat daripada banyak aspek kerana kerajaan yang melaksanakan perintah ini disamping melihat penularan covid-19.

PH ada cadangan dan kita faham. Tapi kalau cybertropper PH (baca macai PH) membuat sebaran fitnah itu bukan mambantu rakyat disuasana begini.

Tolonglah bantu rakyat, jangan sebar fitnah dan berita palsu tolong duduk diam dan kami faham kamu kehilangan kerja sebagai cybertropper.

------

Panglima ATM nafi rakaman tular dakwa tentera diberi kuasa pukul orang awam


PETALING JAYA: Panglima Angkatan Tentera Malaysia (ATM) Affendi Buang sekeras-kerasnya menafikan dakwaan rakaman suara bahawa tentera diberi kuasa memukul orang awam, selain mesej tular yang mendakwa pasukan itu memohon bantuan veteran tentera dalam menguatkuasakan perintah kawalan pergerakan.

Bahagian Hal Ehwal Awam Markas ATM meminta anggota masyarakat berhenti menyebarkannya mesej atau informasi itu serta-merta kerana ia boleh mengundang pelbagai spekulasi dan mencetuskan suasana panik dalam kalangan rakyat.

“Adalah ditegaskan, mana-mana individu yang didapati menyebarkan berita palsu boleh didakwa di bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia (AKM) 1998,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Jumaat lalu, Menteri Kanan (Keselamatan) Ismail Sabri Yaakob berkata, Putrajaya memutuskan untuk menggerakkan ATM bermula Ahad ini dalam usaha mengurangkan pergerakan rakyat, namun ia bukanlah satu perintah darurat.

Ismail berkata, Putrajaya yakin dengan bantuan tentera, tahap pematuhan rakyat terhadap perintah kawalan pergerakan akan lebih tinggi.

Markas itu berkata, masyarakat tidak perlu bimbang apabila melihat kehadiran anggota tentera daripada ketiga-tiga cabang perkhidmatan iaitu darat, laut dan udara kerana tugas sekunder anggota tentera ketika aman adalah membantu pihak berkuasa awam dalam memelihara keamanan negara.

“Sebaliknya, orang ramai perlu bekerjasama dalam mematuhi perintah kawalan pergerakan agar usaha membendung penularan Covid-19 dapat dilaksanakan sebaik mungkin,” katanya.

Sebelum ini, Perdana Menteri Muhyiddin Yassin merayu rakyat supaya tidak balik kampung atau melepak di luar rumah sepanjang pelaksanaan perintah kawalan pergerakan selama 2 minggu.

Beliau berkata, jika penularan Covid-19 gagal dikawal, kerajaan tiada pilihan kecuali melanjutkan tempoh perintah kawalan pergerakan selepas 31 Mac ini.

Perintah kawalan pergerakan mengharamkan perhimpunan besar kegiatan agama, sukan, sosial dan kebudayaan, manakala sekolah, premis kerajaan dan perniagaan pula ditutup.

Hanya perkhidmatan asas, pasar raya, pasar awam, kedai runcit dan pasar mini dibenarkan beroperasi, sementara kedai makan dibenarkan beroperasi untuk perkhidmatan penghantaran dan bawa pulang.


MR :  Dulu dia memang kerana fitnah, sekarang dia orang cuba jatuhkan kerajaan sedia ada dengan fitnah juga... Tapi rakyat dah tahu kencing mereka!


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


21 ulasan:

  1. Tak payah lah nak menuduh pihak ph sebagai memfitnah.

    Bukti menunjukkan banyak kes-kes fitnah dimahkamah adalah dari pihak Umno & pas.

    Masa dalam keadaan kita ditimpa bencana ini, yg paling banyak berpolitik adalah pihak kerajaan masuk atap ini.

    Jika ada cytroo yg memprogandakan isu keselamatan ini, kerajaan boleh tangkap & dakwa.

    Ingatlah kerajaan ini sangat lemah.
    Bila-bila boleh tumbang.
    Pemimpin umno pun dah ramai yg protes.
    Dalam bersatupun muhyidin belum tentu boleh selamat.
    18 mei pula muhyidin boleh saja tersingkir dalam undi tak percaya.

    Jadi kurangkan lah berprovokasi.

    Sama2 kita bekerja sama utk hadapi wabak c19 ini

    Tksh kepada dokter jururawat & pasukan keselamatan yg bertugas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Arif muluk tukar kepada bodoh muluk. Otsk hang atas kopala lutut sai. Munafik hang kerna sokong org hina islam. Kataku aje. Opp0ppp.

      Padam
    2. nak tuduh kerajaan masuk atap bagai..dah jelas2 ph tu ramai menteri yg bodoh sombong kiat menipu..lg mau sembang kencang..sape yg gulingkan kerajaan dulu..pk guna otak jgn pk guna jari tengah..

      Padam
    3. Ko jgn sebut nama p.h la,tu nama penuh sial tu.sebab kebodohan p.h membawa masuk pelancong cina LA virus ini masuk dalam negara.rakyat sudah menentang tapi p.h sial tak ambil pedulik suara rakyat.sekarang ini nak salahkan kerajaan baru pulak.sial p.h ni.puiii!

      Padam
    4. Memang nampak ketara bodoh puak Pakatan Haramjadah (PH) ni.. Orang makin jijik tengok perangai politik main jubur ni.. Anuar tu bekas banduan sebab main jubur orang dan dihukum penjara.. Bila hukuman kena pada pemimpin kamu kamu pejam mata.. Bila Najib belum didijatuhkan hukuman oleh mahkama kamu dah hukum najib sebagai perompak.. Pelik politik bangang PAKATAN HARAMJADAH..

      Padam
    5. Ada lagi cybertrooper yg bodoh...x terima kenyataan....fokus pada masalah negara sekarang dulu dan x payah nak sembang pandai...

      Padam
  2. Kerajaan yg lemah, boleh kuat dgn sokongan padu daripada rakyat yang muak dengan sikap kerajaan terdahulu yang "kuat" tapi dimusnahkan oleh tangan mereka sendiri atas kehendak Allah jua.

    BalasPadam
  3. Mujor cadangan pembatalan elaun kritikal untuk pekerja kesihatan ditarik balik. Lain kali sila bukak mata, bukak lubang telinga tu luas-luas wahai para pembangkang sekalian.

    BalasPadam
  4. Tumpukan kpd Covid-19 jgn sibuk pasal politik shja k!.

    BalasPadam
  5. Skrg kita semua berdepan masalah Covid-19 yg perlu ditangani!.

    BalasPadam
  6. dlu msa jd kerajaan ph juga yg kata tentera kita ni kejanyer makan tdo jer...sekarang bila tentera membantu polis dlm hal ehwal keselamatan negara puak ph juga yg meroyan lagi...pa nk jadi r dgan orng politik sekarang ni...?? bantu pn salah..

    BalasPadam
  7. Kami sokong usaha kerajaan sekarang (PN) untuk mengerahkan tentera untuk membantu pihak polis, Jangan dipedulikan syaitan syaitan yang cuba memfitnah kerajaan sekarang, mereka sebenarnya iri hati melihat kejayaan kerajaan sekarang yang dapat memadamkan keresahan rakyat Malaysia walaupun kita masih di uji dengan musibah virus Corona yang ada sekarang, tapi Alhamdulillah... negara kita dari segi politiknya sudah semakin stabil, harga minyak petrol pun sudah turun, Tahniah pada kerajaan sekarang ( PN ).

    BalasPadam
  8. Terima kasih dan tahniah PM Muhyiddin Yassin, Yang di-Pertuan Agong dan Semua pihak yang sama sama berusaha berjuang untuk memakmurkan negara kita Malaysia yang di sayangi.

    BalasPadam
  9. Kalau dah degil xnak dok kat rumah, pukuk je....tu je jalan yg terbaik...elok pukul skali dgn org yg dok buat fitnah tu,serta pukul sekali pemimpin kerajaan terdahulu yg x ambil serius pasal virus ni dulu...penjarakan atau hukum gantung sampai mati je atas kesalahan cuai sehingga menyebabkan kematian...

    BalasPadam
  10. Ariff muluk jangan buat cerita bodoh dan fitnah.. Yang menjatuhkan kerajaan Pakatan Haramjadah adalah Tun M... Dia letak jawatan dan keluar dari PH.. Bijaknya Tun M kerana menamakan pengantinya bila dia letak jawatan.. Maka terbubarlah kerajaan PH tanpa BERSATU yang tidak cukup mejoriti untuk memerintah.. Yang melantikkan PM pun YDPA atas mejoriti sokongan MP.. Kalau kau nak kekal bodoh ikutlah pemimpin rosak ahklaknya .. Bekas Banduan buat kerja jijik dan memalukkan orang Islam..

    BalasPadam
  11. Kalau tak bodoh, bangang tahap gaban bukan macai pH namanya. Cukup cukuplah jadi terompah dApiG .

    BalasPadam
  12. Xpayah lh nk salah kn penyokong PH...otak lembu betul.

    BalasPadam
  13. Tolak dap..dap tak mesra rakyat..punca d ganggu gugat yg berlalu,dap lah puncanye.ph hanya boneka..p k p k kn lah..

    BalasPadam
  14. Penyokong PH,mohon simpan sikit bodoh tu untuk generasi akan datang
    Dulu kata askar makan tidur jer tapi la ni nampak kalut bila kerajaan mintak askar mengawal negara

    BalasPadam
  15. Sesuai dengan nama nye pakatan hancur
    Lg teruk 18 bln memerintah

    BalasPadam