Header Ads

ads header

Flash News

Macai PH kata kalau PH memerintah maka COVID-19 takkan separah ni



Yang kata kalau PH memerintah maka COVID-19 takkan separah ni otak letak kat punggung
Tahu ke tidak pada 11 Februari 2020, WHO melalui Dr Takeshi Kasai (Pengarah Region Pasifik Barat) telah beri amaran agar Malaysia bersedia dengan ancaman virus ini termasuk cadangan agar dielakkan segera sebarang himpunan awam?. [1]

Apa yang menteri kamu komen masa itu? Menteri kamu kata kenyataan ini boleh membimbangkan rakyat dan Malaysia tak sampai lagi ke tahap serius. Akhirnya berlakulah mass gathering Ijtimak Tabligh pada hujung Februari yang menjadi punca peningkatan mendadak COVID-19

Ini bukan salah tabligh. Macammana tabligh nak batalkan himpunan kalau tiada apa-apa amaran daripada kerajaan?

Tolong faham bahawa apa yang berlaku adalah di luar kawalan semua pihak. Setiap pemimpin hanya boleh membuat keputusan berdasarkan apa yang dia tahu hari ini dan bukannya apa yang dia akan tahu bulan depan.

Sebab itu tak guna salahkan sesiapa. Tapi kalau jenis politik otak letak kat punggung ni tak ada masalah sangat aku nak tibai

Kita tak masuk cerita lagi kebodohan kerajaan nak tamat kontrak Pharmaniaga akhir tahun lepas yang berpotensi menyebabkan shortage dalam perbekalan ubat-ubatan hospital kerajaan. Kita tak kira lagi ada ahli politik duk percaya jaminan Tedros (DG WHO) sampai tak setuju halang kemasukan pelancong China.

Padahal Tedros tu pro-China. Dapat jadi DG pun sebab China lobi.
Baru tahu kan?

Memanglah baru tahu. Dah otak penuh tahi politik letak kat punggung
---
Abdul Rahim Hilmi Zakariya
Bukit Tunggal Kuala Terengganu

Rujukan:
[1] https://malaysia.news.yahoo.com/advises-malaysia-prepare-wi…
And Rahim Hilmi Zakaria


MR :  Kasar bahasa Abdul Rahim kali ini...


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. PH semai COvid19 melalui kebenaran masuk besar-besara pelancong China walaupun ditentang oleh pembangkang. PN rentah 3 minggu mula menuai hasil semaian PH, COvid19 mulka menunjukkan hasil.
    PH retah 22 bulan janji minyak turun speerti PM tepi janji.tapi harga minyak makin menaik ada walaupun tikan harga minyak dunia turun.
    PN retah 3 minggu harga minya diturunkan dan banyak pinjaman oleh rakyat, ditangguhnkan bayarannya. PH sembang kuat dan Kencingpn lebih
    PN cakap kurang,tapi kerja lebih.

    BalasPadam
  2. Inilah lawak terhebat di abad ke-21 yang berjaya mengalahkan raja lawak :


    Macai PH kata kalau PH memerintah maka COVID-19 takkan separah ni

    Fakta:

    Dasar terbuka yang sangat bodoh KERAjaan PH membenarkan rakyat China Komunis beramai-ramai memasuki negara Malaysia di waktu China Komunis dilanda wabak covid-19.

    Dasar terbuka sangat bodoh ini virustelah menyebabkan covid-19 berjaya memasuki Malaysia dan seterusnya membiak dan merebak di kalangan rakyat Malaysia menyebabkan lebih 1000 orang rakyat Malaysia menderita kerana mengidap penyakit covid-19 dan 11 orang meninggal dunia.

    Jika PH masih berkuasa hari ini dan masih mengamalkan dasar terbuka tersebut untuk menjaga hati kaum DAP, mungkin negara ini akan musnah kerana wabak covid-19 tersebut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembetulan:

      Dasar terbuka sangat bodoh ini telah menyebabkan virus covid-19 berjaya memasuki Malaysia dan seterusnya membiak dan merebak di kalangan rakyat Malaysia menyebabkan lebih 1000 orang rakyat Malaysia menderita kerana mengidap penyakit covid-19 dan 11 orang meninggal dunia.

      Padam
    2. Wabak covid-19 pada 23/03/2020

      212 kes baru hari ini,
      jumlah kini 1,518
      57 ICU
      14 kematian.

      Tragedi ini bermula dengan dasar terbuka KERAjaan PH.

      Padam
  3. Itulah sebab ph timbang,kalau tak mungkin wabak tak terkawal.

    BalasPadam