Header Ads

Header ADS

Najib Razak menjawab dan sekolahkan Pembantu khas Kit Siang


Pembantu khas Kit Siang marah bahawa kerajaan PN memberi kelonggaran untuk mengeluarkan duit KWSP.

Dia kata ini bukan duit kerajaan tapi ini duit rakyat. yang digunakan untuk tolong rakyat sendiri.

Ok. Saya nak bongkarkan sedikit kepada dia kerana dia tak faham.

Pakej rangsangan ekonomi Covid yang dirangka anak boss dia dan diumum PM ke-7 dikatakan bernilai RM20 bilion.

Tetapi kos yang ditanggung oleh kerajaan cuma 0.2% dari KDNK iaitu RM2.8 bilion sahaja.

Bahagian paling besar dari RM20 bilion iaitu melebihi RM10 bilion ini ditanggung Rakyat sendiri apabila rejim gagalkrasi melaksanakan penurunan automatik peratus sumbangan gaji pekerja bulanan kepada KWSP dari 11% ke 7%.

Pembantu Kit Siang tak bising pulak masa itu bahawa Guan Eng suruh Rakyat guna duit rakyat sendiri untuk tolong sendiri pulak.

Yang diumumkan hari ini oleh PM8 pula ialah pengeluaran secara suka rela. Maknanya kalau tak mahu angkat keluar, tiada perlu untuk mengeluarkan.

Ini cuma satu langkah interim seperti langkah interim minggu lepas untuk membayar RM600 sebulan kepada mereka yang dipaksa bercuti tanpa gaji serta penangguhan pelbagai bayaran seperti PTPTN, pengecualian sewa PPR dan sebagainya.

Pakej rangsangan ekonomi besar PN hanya diumum pada 30 Mac nanti.

Lagipun, kerajaan PN boleh buat apa yang dibuat oleh kerajaan BN dahulu untuk memulihkan dan meningkatkan simpanan usia tua pencarum KWSP - iaitu dengan memberi peluang kepada KWSP untuk menjana untung yang besar melalui projek-projek lumayan khas seperti projek Battersea, projek Kwasa Damansara serta pengambilan 49% kepentingan dalam PLUS.

Tapi apa yang Guan Eng buat pula ialah menghapuskan bayaran pampasan dari kerajaan kepada KWSP apabila dia mengurangkan tol PLUS 18% dengan menggandakan baki tempoh tol dari 18 tahun lagi ke 38 tahun lagi.

Masa itu, Guan Eng kata pencarum KWSP tak kisah kerana Rakyat lebih suka kadar dividen tahunan KWSP mereka kurang 0.5% setahun berbanding diberi diskaun tol 18% setelah dilanjutkan konsesi 20 tahun.

Nampaknya sumbangan orang DAP dalam masa krisis Covid in ialah untuk menipu dan menghasut sahaja.

Bab membantu langsung tiada ...

NAJIB RAZAK






Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


11 ulasan:

  1. Kalau tak menipu bukan bangsa dApiG namanya.

    BalasPadam
  2. Dua2 penipu. penipu no 1 kene hentam dgn penipu no 2. yg bestnye penipu no 2 dapat penghargaan walaupun jadi penipu. dunia2.. takpe... penipu melayu mesti lebih baik drpd penipu cina.

    BalasPadam
  3. Bangsa Dap mmg xsdr di untung..dtg mlysia nk jdi jaguh

    BalasPadam
  4. Sekarang Tun muhyuddin perdana menteri kita.stop.just listen to him and stay at home.kenapa ada perasaan yg biadap pada tun muhyuddin.tak rasa malu ker.dia bagi rakyat madu kita nak bagi racun.allahhuakbar subhanallah.hormati ler PM kita yang bukan calang2 perdana menteri ada ilmu dunia dsn akhirat.

    BalasPadam
  5. Bila perompak nak jadi cikgu.

    Nanti bentang kat dewan @ mahkamah ye.

    Jawab selancar menulis kat fb.

    Jangan ada lagi perkataan.
    Tak tahu @ tak ingat.

    #asalbukanmuhyidin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hujah tahap budak tadika, terlebih minum kencing dog and pig mamat sorang ni. Dey thambi.. berapa banyak najib rompak duit bapak kamu.

      Padam
    2. Org rompak bini dia kot

      Padam
    3. Haha tak ingat, tak tahu!! Yg ini lucu,tu pasal DGn jo low pun boleh kena tipu haha..walaumacamanapun aku suka TSMY simple sederhana,hidupnya dan keluarga nya tak terlalu mewah, isterinya juga bukan pegumpul barangan mewah.cukup sederhana, inilah pemimpin yg ada background agama, anak kepada ulama.

      Padam
  6. Aku suka tan sri muhyiddin yassin, so humble termasuk ahli keluarga nya,isteri dan keluarganya tak pamerkan kemewahan yg keterlaluan,sangat sederhana orgnya,aku sokong TSMY sebagai pm, asal bukan pak jib jer.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.