Header Ads

ads header

Flash News

Nak faham requirement baru BNM ni mudah saja.


1. Tak payah bayar loan rumah & loan kereta untuk 6 bulan bermula 1 April. Maksudnya daripada April sampai September, bayaran ditangguhkan.

Tapi bukan bermaksud loan tu dimaafkan 6 bulan. Kalau sebelum ni loan tamat bulan 12 tahun 2025, lepas ni tamat bulan 6 2026.

2. Hutang kad kredit masih kena bayar. Tapi kalau memerlukan boleh tukar jadi loan bertempoh 3 tahun dan kadar faedah tak lebih 13%. Maksudnya masih berhutang tapi murah sikit dan masa nak bayar panjang sikit.

3. Sebelum ni ada had untuk bank bagi pinjaman beli property, saham dan unit trust. Lepas ni had2 tu dimansuhkan. Had untuk bagi pinjam dekat syarikat2 berkait TNB, Petronas dan Telekom dinaikkan.

Apa2hal eletrik, gas, minyak dan unifi kena jalan. Kalau unifi down macamana page2 troll nak main peranan waktu genting ni?

4. Macamana bank boleh tahan semua ni, tak rugi ke? Itu sebab BNM cakap yang rizab2 bank boleh dikurangkan, tak perlu simpan sangat duit, boleh guna sebab waktu krisis. Haritu pun BNM dah cairkan sebahagian rizab yang bank komersial simpan di BNM.

5. Semuanya untuk lancarkan kesempitan yang dihadapi orang ramai waktu ni. Dan kalau baca betul2 requirement ni sampai bulan 9. Siapa yang 'read between the lines' akan faham yang BNM sebenarnya jangka kesan ekonomi Covid untuk berlarutan lebih daripada 2 minggu ni saja. Mungkin akan sampai hujung tahun.

Maka tolonglah ikut arahan #JustStayAtHome

#usahaDoaTawakal

#kitaJagaKita





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. Sekiranya bank anda mengatakan tidak kepada anda untuk mendapatkan pinjaman, ada tempat yang sah di mana anda boleh mendapatkan pinjaman asal. Saya ingin mendapatkan pinjaman institusi yang saya dapati secara dalam talian untuk semua saudara dan saudari Muslim yang mencari pinjaman cepat untuk menyelesaikan masalah yang diinginkan dengan cepat. Saya mendapat pinjaman sebanyak Rp.700.000.000. dari ibu KARINA ROLAND LOAN SYARIKAT yang biasa saya ubah suai hospital dan untuk melengkapkan perniagaan saya. Saya mendapat pinjaman dari mereka beberapa bulan yang lalu. Saya meminjam dari mereka kerana terdapat banyak syarikat pinjaman palsu dalam talian. Saya juga memperkenalkan saudara saya yang juga mendapat pinjaman sebanyak Rp. 500,000,000 SYARIKAT PINJAMAN KARINA ROLAND. Sebelum saya menghubungi mereka untuk mendapatkan pinjaman, saya juga banyak membuat kajian mengenai mereka dan mendapati mereka benar-benar sahih. Mereka tidak seperti syarikat pinjaman barat yang palsu. Oleh itu, saya meminta pinjaman tanpa jaminan dengan mereka. Mereka memberikan pinjaman sesuai dengan hukum dan peraturan Islam. Tidak Perlu Jaminan. Tidak ada kos tersembunyi. Mereka memberikan proses yang cepat dan sederhana. Tetapi anda mesti dapat menyetujuinya. dan Anda juga mesti membayar balik pinjaman mereka pada waktunya. Saya ingin meminta semua muslim sejati dan tidak ada muslim untuk menghubungi karina ibu yang baik melalui e-mel atau whatsapp: +15857083478 (karinarolandloancompany@gmail.com) anda boleh menghubungi saya untuk mendapatkan nasihat juga melalui e-mel (nurraysadiena@gmail.com)

    BalasPadam
  2. NAMA SAYA: MRS MARIA ARTIKA
    NEGARA: INDONESIA
    KOTA: BATU MALANG JATIMMY WHATSAPP: +62 877-4316-8500
    PEMBERIAN PINJAMAN: Rp350,000,000.00
    EMAIL SAYA: mariaartika27@gmail.com

    Saya ingin memulakan dengan berterima kasih kepada Tuhan atas pemberian hidup.
    Nama saya MRS MARIA ARTIKA dan saya ingin berkongsi kisah baik mengenai SYARIKAT PINJAMAN KARINA ROLAND. Favorite, sebuah syarikat yang berdaya maju dari segi kewangan yang menjadikan hidup saya berpusing.
    Saya mengalami masalah kewangan untuk beberapa waktu dan saya terpaksa meminjam dari rakan-rakan saya kerana saya berharap dapat membayarnya semula setelah menerima pembayaran saya.
    Dan ketika menghadapi hidup saya menjadi yang paling teruk, saya dipecat dari kerja dan saya kehilangan ibu beberapa bulan kemudian. Setelah ibu saya dikebumikan, rakan-rakan saya mula meminta wang mereka kembali.
    Tetapi kompilasi saya menyangka hidup saya sudah berakhir, saya sebenarnya berusaha untuk melarikan diri, sekarang ALLAH menggunakan rakan dan jiran saya Puan Rini anggraeni yang menolong saya menghubungi IBU KARINA yang mengatakan bahawa seorang rakan dari Indonesia mengaitkannya dengan IBU KARINA, jadi saya memberitahu ibu saya kisahnya, dia meminta dokumen yang saya tunjukkan dan sebelum saya mengetahuinya, permintaan pinjaman saya sebanyak Rp350,000,000.00, sebelum itu saya telah meminta tiga syarikat pinjaman dalam talian yang lebih baik untuk tidak memerlukan bantuan positif, tetapi IBU KARINA ROLAND melalui pinjamannya syarikat, KARINA ROLAND LOAN COMPANY mengubah hidup saya dan saya telah memutuskan sebelum ini bahawa saya akan terus berkongsi kisah ini agar warganegara saya dapat memanfaatkannya, dengan harapan dapat memberi pinjaman kepada orang yang dilanda banjir. Proses kelulusan kredit saya telah selesai dan saya telah menerima surat kelulusan dari syarikat yang bersetuju mengatakan ya harus memberikan bank saya. Saya menerima permintaan dari bank saya yang menyatakan bahawa akaun bank saya dikreditkan dengan jumlah pinjaman sebanyak Rp350,000,000.00 yang saya minta. SYARIKAT PINJAMAN KARINA ROLAND adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang tulen dan tulus di seluruh dunia jadi jangan ragu untuk menghubungi IBU KARINA di saluran ini. anda boleh menghubungi syarikat ini melalui atau e-mel whatsapp: karinarolandloancompany@gmail.com, whatsapp +1585 708-3478, begitulah cara hidup saya berubah dan saya akan terus berkongsi berita baik sehingga semua orang dapat melihat dan menghubungi syarikat yang baik yang mengubah hidup saya .
    Anda juga boleh menghubungi saya jika anda memerlukan pertolongan saya atau anda ingin bertanya bagaimana saya mendapat pinjaman saya. Ini adalah e-mel saya: mariaartika27@gmail.com

    SYARIKAT PINJAMAN KARINA ROLAND
    WHATSAPP SAHAJA: +1585 708-3478
    NAMA FACEBOOK: KARINA ELENA ROLAND
    EMAIL: KARINAROLANDLOANCOMPANY@GMAIL.COM

    BalasPadam